Vila i frid, farmor.

2013-07-10 @ 14:05:44
Det är svårt att hitta orden, men jag ska försöka ändå.
 
Min farmor dog igår. Hon lämnade oss plötsligt. När pappa ringde mig med nyheten så vände sig min mage ut och in, jag önskade att det var ett dåligt skämt. Jag pratade ju i telefon med henne för tre dagar sedan och då var hon lika knivskarp som vanligt. Det här känns mycket underligt.
 
Farmor sa att hon var glad för varje dag hon fick leva. Hon hade gjort upp med döden för länge sedan och var bara tacksam för den tid hon fått. Hon var 92 år och kanske kände hon att hon var färdig. Vad vet jag... Jag vet bara, som sagt, att hon var tacksam för varje ny dag som kom. Och nu lämnar hon oss med sorgen. Döden är så definitiv och obarmhärtig.
 
Jag är hemma hos mina föräldrar nu. Jag behöver ställa frågor, behöver älta det som hänt.
 
Jag vill verklige tacka Mary och Lynn som var med mig igår när jag fick beskedet, och tusen tack till Em som körde mig till Nordmaling. Jag har underbara vänner och en fantastisk sambo.
 
 
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Lina

Beklagar verkligen sorgen!

2013-07-10 @ 15:13:52
URL: http://linasarlin.blogspot.com
Postat av: Silverglitter

Beklagar, ta hand om dig!

Kram och tankar

2013-07-10 @ 15:20:00
URL: http://silverglittrande.blogspot.com
Postat av: Anonym

Beklagar sorgen. Och man ska aldrig underskatta att älta och prata om saker. Varje gång någon försvinner inser man hur skört livet är, och att man borde vara tacksam för varje dag. Fast det är svårt.

2013-07-10 @ 16:55:05
Postat av: Maari

Visst är det knäppt att en person som alltid funnits i ens liv helt plötsligt är borta. Aldrig mer kommer vi få höra hennes fantastiska monologer om allt och inget, eller hennes knivskarpa och snabba kommentarer som inte lämnade någon oberörd. Det är svårt, jobbigt och går knappt att ta in. Nu får vi istället tänka på alla fina stunder vi haft med farmor och vara tacksam över att hon funnits i våra liv. Kraam älskade Saari

2013-07-11 @ 07:33:38
Postat av: Vinter

Skönt att vara hemhemma och älta och sörja med de som kan berätta fina minnen.

Ta hand om er!
Kramar

2013-07-11 @ 12:43:39
Postat av: mad

usch, beklagar sorgen.
kram.

2013-07-11 @ 14:45:28
URL: http://mendusaju.blogg.se
Postat av: Yolanda - "Det här är mitt privata krig"

Åh, beklagar sorgen.

KRAM

2013-07-11 @ 14:48:03
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com/
Postat av: Ida Sugarheart

Beklagar verkligen <3

2013-07-16 @ 20:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: