Bang bang, you're dead.

2013-01-05 @ 20:01:54
Mary hade permis idag och vi såg på American Horror Story, drack glögg och åt riktig mat och inte den där hemska sjukhusmaten som min babydoll fått lov att vänja sig vid. Imorgon får jag ha henne en hel natt hoppas jag. De ger henne inte adekvat vård vilket verkar göra att hon är fast där hon är, om de bara visste vad de gjorde kanske jag skulle ha henne hemma hos mig nu.
 
Nu har vi äntligen tagit tag i tvätten. Det är mycket, men det är också det enda som verkligen stökar ner här. Usch, när jag är själv så blir jag helt nitisk när det gäller städandet. Tror du mig inte? Jag diskar mer än en diskmaskin, jag bäddar inte bara sängen utan stoppar om sängen med överkastet, jag gnuggar bort fläckar, jag har ångest över att tillbehöret till min golvmopp är för smutsigt för att användas och jag plockar ständigt. Det är mitt sätt att ta kontroll. Det är ett väldigt sunt sätt att ta kontroll. Jag är inte riktigt i samma liga som min mamma när det gäller städning, men jag är definitivt i en högre liga än jag någonsin varit. Slarvig har blivit proper. Samtidigt som jag städar så stökar jag också ner och det blir en jämn cirkel, alltid något att göra.
 
Jag ska se Bang Bang You're Dead ikväll, finna lite inspiration och kreativitet för att skriva vidare på ungdomsromanen. Jag ska nog se Zero Day igen också. Det är rätt invecklat, detta med skolmassakrer, och det krävs mycket för att ta sig in i hjärnan på någon som kallblodigt dödar, dödar med berått mod.
 
Puffen är hos tant Emmelie så jag har duschat och krupit i min pyjamas. Nu slår jag läger i soffan med julmust och en bit choklad.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Linda S.

alltid himla skönt att få vara hemma, hoppas de skriver ut henne snart <3

*styrkekramar*

2013-01-05 @ 23:26:14
URL: http://gothicdollheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: