En stund.

2013-02-01 @ 18:58:32
 
 
 
- Det här är min bra stund idag, säger en rörmokare stolt och beundrar sitt verk i vårt badrum.
- Har du en bra stund varje dag, frågar den andra.
- Ja... och när man är skitnödig.
 
Tyckte att det var klockrent.
 
Jag sitter belåten i soffan, mätt och ren. Jag var bara tvungen att inviga badkaret. Jag gjorde det sådär supermysigt: Ställde fram hår- och hudprodukter, fyllde badkaret, hällde i lite dofta-gott och medan badkaret fylldes så knäppte jag upp en läsk, slog på Amanda Jenssens senaste platta och gav mitt hår en förstaklarrig behandling. Med snus och läsk sjönk jag ner i badkaret, djupare och djupare i hett ångande vatten.
 
Jag har aldrig haft ett badkar förr, så det här är rena lyxen för mig. Jag kommer sova i badkaret, vill aldrig lämna mitt nyrenoverade badrum.
 
Verkligheten, det övriga, skriver jag nog om lite senare. Jag vill bara ha den här stunden nu.
 
"There must be quite a few things that a hot bath won't cure, but I don't know many of them." - Sylvia Plath.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: z

tycker du verkar så himla klok och bra! all lycka till dig.

2013-02-11 @ 14:50:12
URL: http://shoutout.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: