Julbestyr.

2013-12-01 @ 14:22:18
Marilynväggen och granen.
 
 
Vi har haft julstök här hemma. Nu är granen ihopsatt, inpluggad och klädd. Under den ska jag fylla på med julklappar, om katterna kan låta dem vara. När Mary åkte och träffade en vän så passade jag på att städa en del och göra klart granen för att överraska henne. Tihi.
 
Jag har massor av tid att slå ihjäl. Det är en förbannad söndag igen, de verkar återkomma. Det ska bli skönt att återgå till vardagen imorgon.
 
Jag måste göra listor på julklappar och presenter. Jag tror inte att jag kommer fixa att skaffa julklappar till alla. Det sved när jag fick hem en present från CDON som inte var vad jag väntat mig. Jaja, jag får försöka igen. Det ska ju framför allt vara KUL med julklappar och inte ett måste. Jag vill fira jul som vanligt, i vanlig ordning med familjen på mammas sida och det som jag ser fram emot mest är att få fira min första jul med Mary och att få träffa min bror som man sällan ser här uppe.
 
Nu ska jag sätta mig och göra en lista på vilka klappar som är köpta och vilka jag har kvar. Jag har en idé om vad olika människor ska få. Det blir nog bra tillslut. Jag har 23 dagar på mig...
 
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Åsa

Hur skiljer sig vardagen från söndagen?

2013-12-02 @ 17:47:30
Postat av: Anonym

Är också väldigt nyfiken på det här med söndagar och vardagar, skilnaden emellan dem. Det är ju trots allt ett av ämnena som ständigt tas upp, och då ett ämne som är viktigt av någon anledning. Och det trots att sysslorna från vardagarna och helgerna inte tycks skilja sig åt något nämnvärt. Som sagt nyfiken då jag tidigare levde i liknande sists, och inte alls kan känna igen det där med att helgen som det var då, skulle skilja sig åt från vardagen, på ett sådant märkbart vis som ständigt beskrivs här.

2013-12-03 @ 00:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: