Julhelgs-latande.

2013-12-27 @ 17:03:00
Jag försöker bara koppla av nu. Jag har inte bestigit berg idag, men jag har duschat, skrivit mail till min psykolog, improviserat en lunch och sett julavsnittet av Dr Who med brorsan. Nu har jag vilat ett tag. Det är skönt.
 
Min familj är väldigt fina med mig. Bryr sig, frågar hur jag har det. Och ja, jag har det rätt bra. Jag har utrymme att ta det lugnt och även om jag har en ångest som stör till och från så är det mest från faktiskt. Jag är väldigt nöjd med det. När man är jag så uppskattar man de stunder då man inte har en rasande ångest.
 
Ikväll ska familjen på bio. Jag ska stanna hemma och se Alice i Underlandet på TV. Jag följer inte med för att jag inte är så intresserad av just den här filmen, men också för att jag faktiskt fortfarande har skräck för ställen som ställen där folk samlades. Jag minns med fasa när vi såg spexet Dr Jekyll & Mr Hyde. Det var ett jätteroligt spex och allt var frid och fröjd - tills pausen. Vi var tvungna att lämna salongen under andra akten för att jag fick en panikattack. Jag förstör alltid sådana saker känns det som.
 
Egentligen borde jag ju utmana mig själv. Jag vill inte vara handikappad, jag njuter av sådana kulturella tillställningar. Jag tycker om att se film, gå på opera och konserter, teatrar och middagar men har en ångestproblematik som gör det svårt. Ju längre tiden går, desto värre blir det. Jag borde gå i KBT och utsätta mig för sådant. Jag håller sakta men säkert på att bemästra att åka lokalbuss, så där har jag åtminstone nått en viss framgång.
 
Jag ska återgå till att lata mig och äta gott. Måste planera nyår lite närmre också. Vi blir ett litet gäng hemma hos oss och jag behöver ingenting annat. Jag har aldrig varit en nyårsperson eller vad man ska säga, för tio år sedan bojkottade jag det hela och spelade datorspel hela nyårsaftonen och drack Vanilla Coke. Nä, det har aldrig varit min högtid.
 
Jag planerar att vara nykter i år och det ska bli SÅ skönt att vakna upp den 1:a januari och slippa baksmälla.
 
 
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Yolanda - "Det här är mitt privata krig"

Kram

2013-12-27 @ 18:14:05
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: