Dumdidum.

2013-12-15 @ 17:16:02
Jag har följt Musikhjälpen hela dagen och laddat ner julfilmer. Jag tog en dusch också, jag vet inte riktigt hur det gick till men det är skönt att det är gjort. Bläddrat lite i en bok, fördriver tiden.
 
Jag förpestas av mörkret. Snart vänder det, snart börjar dagarna bli längre igen. Jag hoppas att jag haft min vinterkris redan, den brukar komma i januari eller februari annars. Kris har jag haft, står antagligen med åtminstone en fot kvar i den. Jag vill ta mig ur med skinnet i behåll, bokstavligen.
 
Till veckan blir det mycket med boendestöder och så har jag två träffar med psykiatrin. Jag ska inventera bland mina mediciner för att se vilka recept som behöver förnyas innan julhelgen. Det vore hemskt opraktiskt att sitta fast i Nordmaling utan mediciner och endast kunna förlita sig på akutpsyk som inte gärna tar rollen att skriva ut mediciner.
 
Jag längtar efter julhelgen, efter det familjära, att få fira med Mary och träffa min bror. Att få ge bort klappar och kanske få några. Någonting annat än hur det är just nu. Människorna omkring mig är bäst helt enkelt. De är fina allihopa.
 
Ikväll blir det nog lite pyssel och klappinslagning. Funderar på middag nu, hum yum.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ska du fira vintersolståndet?

2013-12-15 @ 18:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: