Släpp rakbladen.

2013-08-14 @ 13:02:32
Jag är ful, ärrad och dum. Jag satt med ett par tjejer på avdelningen som hade rispor och sår på armarna. Jag ville bara ta dem i örat, få dem att förstå att de kommer ångra sig så otroligt mycket sen. Jag vet att det är svårt, men om jag fick gå tillbaka i tiden så skulle jag ta mig själv i örat och uttrycka min ångest annorlunda. Framför allt mina armar är totalt förstörda, under tiden då jag var aktiv i mitt självskadebeteende så hade jag blodbrist. Nu är jag läkt och har inte haft blodbrist sedan jag slutade för snart tre år sedan.
 
Alla måste gå sin egen väg, det förstår jag. Men det gör ont i hjärtat att se de som börjat med självskador. Kanske sörjer jag mig själv mest när jag ser på dem. Släpp rakbladen, nu.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Tess

Jag tror att det fanns de som kände likadant över oss när vi var aktiva i vårat självskadande. Jag kan än idag inte komma på någonting som någon hade kunnat säga eller göra som hade fått mig att sluta.
Det är fängslande, beroendeframkallande och fruktansvärt hemskt! Det som skrämmer mig är att det finns SÅ många som aldrig tar sig ur det, ibland byter det bara skepnad...

2013-08-15 @ 19:10:45
URL: http://whitewolfdesign.se
Postat av: krisse

Själv har jag klarat mig strax över ett år utan självskador men att tankar och så finns ibland undrar jag hur jag egentligen tar mig igenom då tankarna som är som värst men jag tror, För då jag första gången gjorde djupa bestämde jag mig för att sluta och jag har lyckas dom få stora ärr man har, Jag ångrar nu så här efteråt att man gjort det. Men gjort är gjort men jag tänker inte falla tillbaka iaf har jag bestämt mig för även om det är svårt så är man alltid starkare än man själv tror.

2013-08-16 @ 00:08:49
URL: http://www.krissse.blogg.se
Postat av: En flicka som är stark

Jag är nu 11 månader självskadefri och visst ångrar jag mig. Men, det är ingen idé att göra det, det bästa är att blicka framåt :)

2013-08-19 @ 16:34:07
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: Solus

Håller med dig :( ångrar djupt vad jag har gjort mot min hud!

2013-09-13 @ 22:34:19
URL: http://solus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: