Hosta.

2013-04-16 @ 10:48:31
Och förkylningen ger sig inte. Kom igen! Hostan är svårast. Jag får svårt att andas. En stressad telefonist från vårdcentralen ringde upp mig och jag hann knappt beskriva mitt tillstånd innan hon sa att jag kunde söka akut efter klockan 17 eftersom jag inte är skriven på den stadsdel jag nu bor på. Vi får se vad jag gör, troligtivs vilar jag bara för jag känner inte att jag orkar kräla mig dit med mina lungor.
 
Åh vad röksugen jag är. Jag röker kanske en cigg per dag  numera, eller mindre, men då njuter jag av den också. Nu har jag inte rökt på ett bra tag, sedan jag blev sjuk och det är ju alltid dumt att röka men speciellt idiotiskt när man har en sjukdom som satt sig på lungorna.
 
Jag hostar i alla fall inte sönder revben som Malin gjorde, då kanske jag kan stå ut ändå.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: josefin

jag är ingen läkare men tror din envisa hosta håller sig kvar för din rökning tärt på dig.. som för astmatiker.. samt att din kondition kanske inte är på topp o de annars ockdå är en ganska stor ansträning för dina lungor även när du är frisk. gå raska promenader minst 60-90 minuter om dagen :-) utan cigg ;-)

2013-04-16 @ 20:23:17
Postat av: josefin

koka vatten honung o citron o drick. lindrar halsen.

2013-04-16 @ 20:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: