Gud!

2012-09-19 @ 14:57:08
Jag kollar runt på lediga lägenheter, men det finns inte mycket just nu. Det vore så underbart att ha ett eller två rum till. Just nu är allt pyssel (och det är inte små mängder) på köksbordet och det funkar bara inte. Idealet vore ett rum där vi kan sprida ut allt pyssel, samla alla instrument, ha ett skrivbord och ett altare samt Malins helgedom.
 
Smsade med Mary igår. Hon sa åt mig att vara EGO, så det ska jag vara. Jag ska ta hand om mig själv och djuren och vara en fucking housewife.
 
Jag sitter och surfar på olika forum. Det pågår ett skriftligt krig där människor delar med sig av bibelord och tycker att jag ska bli kristen. Men för en icke-troende är bibelorden tomma.
 
Jag är inte kristen. Om jag skulle sätta mig i ett fack så skulle jag kalla mig wiccan. Jag har äntligen "kommit ut" och bär ett pentagram om halsen. Jag har alltid varit väldigt spirituell och jag var troende kristen fram till slutet av tonåren då jag insåg att jag faktiskt inte tror på Gud. Redan innan det så dyrkade jag istället månen. Jag är uppväxt med många frikyrkliga vänner och gudarna ska veta att jag har brottats med kristendomen. Som bisexuell och femnist har jag funderat och funderat på vad som är rätt och fel, på vad kristendomen är för mig och vad jag är inför Gud. Ärligt talat så skulle jag verkligen vilja vara kristen, ha en stark tro och känna mig trygg med gud. Mina vänner som är pingstare eller efs:are verkar vara så lugna i sig själv, med Gud.
 
Man kan inte välja vad man tror på. Jag kan inte välja kristendomen. Jag kan inte heller välja wicca. Det handlar om en övertygelse. Allt jag vill är att få vara ifred med min egen spiritualitet.
 
Jag vill dela med mig av Magnus Betnérs underbara tankar kring kristendom:
 
 
 
 
 
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Snowflake

Googlade namnet på min läkare för något år sedan och hittade hit. Har följt din blogg sedan dess. Hör gärna av dig till mig. Vet inte varför men kanske för att dela erfarenheter och tankar. Om det känns för överväldigande, ber jag istället om att kunna få lösenord och adress till din låsta blogg. Om detta inte häller faller dig till sinnes för stunden så vill jag bara ge kärlek som den enkla läsare jag är. <3

2012-09-21 @ 22:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: