Kroppen säger nej.

2012-10-16 @ 19:37:07
Min kropp kanske förekommer mitt psyke. Jag har jobbat på för hårt så nu säger kroppen nej med en förkylning och trötthet.
 
Imorgon kanske får bli en vilodag. Jag kanske ska ställa in mina planer och bara ligga i sängen och läsa. Jag har inte tid att läsa numera, på kvällarna är jag för trött och på dagarna har jag för mycket att göra. Det här med att läsa är viktigt för mig, för att hålla igång huvudet.
 
Jag har ställt frågan många gånger, men vad gör människor som inte läser böcker för nöjes skull? Det är i mitt blod, det är mer givande än mycket annat. Det kanske, likt mig just nu, inte har tid. Jag vet inte. Vad gör ni som inte läser böcker?
 
Det finns en dikt som jag skrivit som stämmer in nu, men som kanske sjunger på sista refrängen...
 

Doften av salta tårar

Skär genom natten

Sömnlösa ögon

Grusade drömmar

 

Gå vidare, säger de

Mina ben viker sig

Under sorgens vikt

Stigen leder ingenstans

 

Hoppfullheten avbryts

Av skrikande munnar

Stängda dörrar

Slutna fönster

 

De ropar på mig

Vi ska ta dig dit

Hur många salta tårar

Kommer fällas innan dess?

 

Jag ska sprida mina vingar

Flyga högt i medvind

Nya möjligheter föds

När gamla dör

 

 


Mary, jag tror att du är min lobster. Jag älskar dig. Jag väntar hem dig snart och vi ska fortsätta bygga på vår ljusgrå vardag. Underbara du!

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Vinter

Jag hade inte tid att läsa böcker. Jag läste på sommaren då det var semester.
Nu lyssnar jag på böcker för själva läsandet tar kraft och jag somnar efter två sidor. Lyssnar jag kan jag ju ta mig igenom en hel bok på normal tid. Jag löser mycket korsord också, för att hålla igång hjärnan.

2012-10-17 @ 08:46:25
Postat av: mikaela

jag är en periodare när det kommer till att läsa böcker. men när jag är gör det blir det mer scrapbooking, café tid och korsord, ja träning också förstås.
kram

2012-10-17 @ 17:28:02
Postat av: mikaela

rättelse! Det ska stå när jag INTE gör det blir det mer...

2012-10-17 @ 17:28:46
Postat av: Bullen

Fin dikt :)

2012-10-18 @ 21:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: