En gång skrev jag...

2012-10-30 @ 20:37:12
... "JÄLVA HELVETES SATANS JÄVLA SKIT JAG VILL INTE VARA JAG."
 
Det var då. Nu skulle jag inte vilja vara någon annan, och det är trots allt. Någonstans hittade jag mig själv. Någonstans plockade jag upp bit för bit och satte ihop dem. Jag blev randigare och tjockare och jag är fortfarande randig och tjock men det spelar ingen roll för nu har jag faktiskt någonting att förlora. Det där verkliga. Det där som har betydelse.
 
Jag vill vara jag.
 
Men jag vill vara frisk.
 
Jag vill inte se ut som jag gör.
 
Men jag har inget val, så jag gör det bästa jag kan utifrån situationen.
 
Jag accepterar min svaghet och är därigenom stark.
 
Jag vill ha mitt liv trots sina brister. Och det krävdes en helt underbar sambo och fina föräldrar för att förstå det, men det största jobbet gjorde jag själv.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

du är så sjukt bra å stark. Önskar jag hälften lika bra som du

2012-10-30 @ 21:05:10
URL: http://janemary.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jag skulle bara vilja säga att du är en förebild, du är en så otroligt stark människa. Jag önskar verkligen jag kunde ha din styrka. Jag önskar jag också kunde säga de du gör i detta inlägg.

Jag hittade din blogg av en slump och häromdagen satt jag och läste igenom hela din blogg. Nästintill. Jag började från början och satt med tårar i ögonen genom varje inlägg. Du har kommit så otroligt långt.. Jag önskar många fler kunde läsa denna blogg just för att du är på något sätt en inspirationskälla, en förebild.. Framförallt för personer i samma situation som du!

Jag känner stolthet, jag är stolt över dig, trots att jag inte alls känner dig egentligen. Fast det känns fel stt säga de. För det känns samtidigt som att man genom denna blogg lär känna dig!

Jag skulle också vilja säga att du och din sambo är otroligt fina tillsammans. Jag tror verkligen ni behöver varandra.
Ta hand om er och varandra.
Kram!

2012-10-31 @ 03:37:43
Postat av: Andie

Du är stark och vacker dessutom har du kommit med på min kommentarstopplista över oktobermånaden.

2012-11-01 @ 11:04:47
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: