Dag på sjukhuset och regnrusk.

2012-10-16 @ 15:46:55
 
 
Det är regnrusk ute och det kommer definitivt bli en mysig kväll. Just nu sitter jag i soffan, inlindad i en filt och väntar på att regnet ska gå över så att jag kan ta ut Puffen på en promenad.
 
Jag har varit på sjukhuset idag. Jag hade tid med min läkare, men det visade sig att han var sjuk och ingen har informerat mig. Jag fick veta det när jag frångade avdelningschefen på tvåan, Ann, och frågade om var han var. Eftersom jag skulle på ett läkarmöte med Mary och hennes läkare på avdelningen så ordnade hon att jag fick tala med läkaren för min egen del också. Jag behövde bara ett recept så det gjorde inget att läkaren inte kände mig.
 
Jag frågade läkaren vad hon trodde om Marys upplevelser, om det var dissociationer eller om hon varit så deprimerad att hon rent blivit gränspsykotisk. Läkaren hade inget svar, men skulle skriva om vad Mary upplevt i hennes jorunal. Jag är inte helt nöjd, jag tycker att man ska ta sådant på allvar. Vem vet, hon kanske behöver behandling för det, i alla fall om det fortsätter eller blir värre. Hur som helst så kändes det tryggt att läkaren skulle se till att Mary får en PAL och uppföljning efter utskrivningen. Hon kommer skrivas ut på torsdag efter eget initiativ, då Anafranilfdroppet är färdigt.
 
Jag blev bjuden på lunch av Kjell, en av mina favoriter på avdelningen. Han frågade om jag ville göra min sambo sällskap och jag tackade ja. Tyvärr är maten fruktansvärd så det slutade ändå med att jag drack en måltidsersättning. Stackars Mary som levt på sjukhusmat i flera månader. Eller, snarare INTE levt på det utan på allt utom själva maten.
 
När vi var färdiga med maten och läkarmötet så gick jag på Apoteket för att hämta ut medicinen, sedan hoppade jag av på Ä-centrum och köpte lite ljus och ett par root beer, sedan gick jag hem. Svettades och frös omvartannat. Jag hoppas att min förkylning håller sig på mattan, jag har inte tid att vara sjuk. Imorgon har jag boendestöd på förmiddagen, sedan tänkte jag äta lunch på bokcaféet Pilgatan och prata med ägaren om de skulle vara intresserade av ett samarbete angående Marys bok. Det vore toppen att ha releasefesten där, det vore helt enkelt det ultimata. Så, jag tänker att jag åtminstone kan fråga. Sedan ska jag träffa min terapeut på TIPS och gnälla lite.
 
Men framför alt ska jag sova inatt. Jag längtar efter sängen... att bara krypa ner och sluta mina ögon med kattkurr omkring mig och en bolltuggande Puff vid fötterna.
 
 
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: