BLOPPIS #1 - Skuggorna i Spegeln och Stulen Barndom.

2012-10-22 @ 17:39:48
Nu drar jag igår en bloppis!
 
Först ut är Skuggorna i Spegeln (pocket) av Inger Edelfeldt. I gott skick, endast läst en gång. Du betalar frakt och budet börjar på 1kr. Du kan alltså få den billigare än på bokaffärer. Frakt kommer hamna på max 30kr.
 
 
 
Beskrivning från adlibris:
 
På ett märkligt sätt får Arri en dag tillträde till en annan värld, Eidolon - ett skuggrike befolkat av höviska vampyrer. Deras tillvaro både skrämmer och lockar henne. Särskilt dras hon till den förföriske Leonidas. Han blir hennes vägvisare i den andra världen.
Så händer något oväntat även hemma i skolan. Den svartklädde och fantasifulle Oscar som Arri hela tiden dyrkat på avstånd besvarar överraskande hennes kärlek. Plötsligt känns riket Eidolon mindre lockande, rentav hotfullt. Men förbindelsen med vampyrriket är upprättad. Den har en särskild mening och hennes närvaro krävs där på ett sätt som prövar både hennes känslor och hennes mod. Till slut ställs hon inför ett livsavgörande beslut. Det måste fattas utan hjälp eller råd från någon.
 
 
Nästa bok är Stulen Barndom (pocket) av Virginia Holman. Den har aldrig blivit öppnad. Utrop 1kr och 30kr frakt, köper du båda böckerna så kan jag skicka den tillsammans för samma pris.
 
 
 
Det här är den sanna berättelsen om att växa upp med en schizofren mor under ett kaotiskt och händelserikt årtionde.
När Virginias och Emmas mor Molly börjar höra röster och tro sig vara värvad av en hemlig armé förklaras hennes beteende som symtom på tidsandan. Mollys man tror att hon behöver lite andrum för att ”finna sig själv” och Mollys moster anser att lite exorcism inte skulle skada… Men Mollys sjukdom tar allvarligare uttryck, med inslag av extrem paranoia och våldsamma vredesutbrott – en verklighet som Virginia och hennes syster måste lära sig hantera.
Trots att Molly är en fara för både sig själv och döttrarna tar det många år innan hon blir inlagd på mentalsjukhus och får en diagnos.

Stulen barndom är en stark och avslöjande bok om en familjs mörka dagar som gisslan i ett psykiskt krig. Det är en uppskakande berättelse om en dotter som berövas sin mor, men också ett gripande porträtt av en flickas väg till vuxenvärlden.
 
 
Jag vill bli av med böckerna för att jag äger dubletter. Bloppisen avslutas måndag den 29:e oktober.
Jag kommer sälja fler böcker, klädesplagg och annat som är billigt och bra via bloggen. Jag behöver bli av med en hel del saker!
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Ida Sugarheart

Då börjar jag bjuder jag 1 spänn på Stulen barndom :)

2012-10-23 @ 22:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: