Klargörande.

2012-11-27 @ 17:06:00
Jag stod på mig.
 
Nu kan jag börja släppa det här. Något som jag hintat om är att jag haft problem med min terapeut. Sist vi sågs så bekräftade han en känsla jag haft länge. Han sa att "Om jag var i 20-årsåldern och inte din terapeut så skulle jag stöta på dig" samt upprepade att jag är vacker. Det är inte okej och jag mådde hemskt illa efteråt, mår fortfarande illa.
 
Jag ringde efter hjälp, men jag fick rådet att ta upp detta med honom själv och berätta hur jag kände mig. Så det har jag gjort idag, för en timme sedan, och när han hörde orden upprepas av mig så förstod han hur illa det lät. Ändå så ändrade han sig inte. Han hade talat sanning, det där om att stöta på mig om han kunde, men han kan inte på grund av regler.
 
Jag bad om att få en annan terapeut och han förstod. Jag skulle bara gå omkring och vara nojjig vid varje träff med honom efter detta, oavsett hans intentioner. Han gjorde ett övertramp helt enkelt och bad om ursäkt. Vi var överens om att jag inte på något sätt provocerat honom till att säga som han gjorde och att det var fel av honom.
 
När jag träffar min läkare nästa gång så ska jag ta upp det här, samt behovet av en individualterapeut. Nästa måndag ska jag och min terapeut träffas en sista gång och "knyta ihop påsen". Jag gick med på det, det kändes vettigt.
 
Tack alla underbara människor som stöttat mig. Kärlek!
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

ååh du är så bra, jag blir så stolt. Du fixade det, älskade. Du är stark och snygg och vacker, but I get to say that.

2012-11-27 @ 17:14:39
URL: http://janemary.blogg.se
Postat av: Cecilia

Bra jobbat! Tycker du gjorde helt rätt.

2012-11-27 @ 17:46:02
Postat av: stjärnfödd

riktigt stark av dig att våga ta diskussionen med honom! det kan inte ha vari lätt.

jag blir så jävla arg på honom.. jag FATTAR verkligen inte hur någon som har ett sådant yrke kan resonera och tänka på det där viset? eller TÄNKA är en sak, men att säga högt? och fortfarande sen säga att han skulle göra den men "det är emot reglerna?" jisses, karlar alltså. kan han inte skilja på yrke och privat och hålla sin kuk/sexualitet i styr så ska han inte ha någonting med sjukvård och göra! avgå, säger jag.

2012-11-27 @ 18:03:54
URL: http://stjarnfodd.blogspot.se
Postat av: Emma

Galet bra gjort av dig Sara! Men jag blir helt TOKIG på hur oprofessionell en del folk kan vara. Har han lärt sig något överhuvudtaget om hur man bör vara i en sådan situation, du är ju hans patient?! Hoppas på att du får någon med bättre insikt nu! Kramar

2012-11-29 @ 01:09:51
Postat av: Vinter

Du är ju helt fantastiskt bra som klarade av att sitta ner och ta en diskussion med honom!
Jag hade nog bara flytt...

2012-11-29 @ 15:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: