Svårt.

2012-03-11 @ 18:08:15
Jag måste göra det bästa av situationen. Omge mig med positiva ting. Djur. Människor. Filmer, serier, ljus, rökelser.

Imorgon ska jag träffa Thomas och jag ska spy ur mig all skit, all ångest, all ängslan. Be honom hjälpa mig, hjälpa oss. Det är ett kritiskt läge.

Sådana här gånger önskar jag att jag trodde på Gud. Trodde på bön och bönesvar. Jag tror på energier, men de är så mycket mer komplexa än Gud - i alla fall om man skiljer religionen från själva tron. Jag är inte stark nog att vända energierna, inte som det är nu.

Det blir en tidig kväll. Jag kan knappt vänta på att få ta mina sömnmediciner och sova. Det ska inte vara så.

---

Senare...

Okej, strategier: Inte vara rädd för att lyfta telefonen. Börja läsa Liftarens Guide till Galaxen. Leka med Björn Randelid-sajten. Tända rökelser och ljus. Mysa med katterna och Puffen. Äta regelbundet. Hålla rutiner med disk och städning så gott jag kan. Inte avboka möten jag har till veckan. Ta mina mediciner. Be till Gud fast jag inte är troende (det kan ju inte skada). Mindfulness. Peppig musik på hög volym när jag är vaken, lugn och dämpad musik när jag ska sova.

Och people. Don't be a stranger.



xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Josephine

Bra! Blir så stolt över dig!<3

2012-03-12 @ 08:52:29
URL: http://missgoldendreams.blogspot.com
Postat av: saara

Jag önskar också att du trodde på bön och bönesvar. Du kan få en sådan tro om du vill ha den och aktivt söker den. Jag drömde i natt att du var på sjukhus och jag var hos dig och bad för dig.Drömde nog så pga att jag bad för dig före jag somnade. Jag vill försöka be för dig alltid då jag orkar. Är ju själv sjuk så min ork är inte alltid den bästa. Kram!

2012-03-15 @ 05:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: