Knasdjur.

2012-03-24 @ 11:16:28
Puffen fnyste upp mig idag, dags för honom att gå ut. Jag har fyllt på mig själv med kaffe och morgoncigg.

Mina katter är som små gremlins, fast omvänt på något sätt. När jag gick i säng igår så hade de vatten och mat, men på morgonen kom de och skuttade på mig, sprang omkring i lägenheten i en rasande fart och hade rivit ut saker från ställen där de inte får vara. Jag märkte att deras mat var slut och fyllde på skålarna för att sedan plocka upp det som de rivit ut. De gör aldrig så när de har mat och vatten, jag antar att de börjar leta efter alternativa vägar till att få mat. Det är som ADHD-ungar.

Puffen har OCD. Han kan inte sluta slicka sig om nosen och MÅSTE ha en boll. Bollar är mycket viktiga. Han har hunra bollar i en låda, men om just precis den han är utanför rullat under soffan så står han och skäller tills man plockar fram den.

Dessutom är han otroligt noga med sina "golden showers". Ha kan vända sig ett dussin gånger innan han känner att han står tillräckligt rätt för att kunna kissa. Det där med att hitta ett ställe att bajsa på är också väldigt noga. Han kan gå i "bajsställning" i några meter innan han stannar, och då har bajskottar hunnit ramla ur honom på vägen. Träffar han någon hund på vägen så blir han kaxig, och när hunden passerat så ser man att han i panik tänker "JAG MÅSTE KISSA PÅ NÅGONTING FÖR ATT HÄVDA MIN MANLIGHET" och rktigt skyndar sig till närmaste bästa ställe att kissa på.

Jag älskar dem ändå.



xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: