Belöning.

2012-03-19 @ 20:48:46

Belöning.




Sobril fungerar inte riktigt på mig, inte ens i höga doser. Jag antar att alla människor är olika och reagerar olika även när det handlar om bensodiazpiner.

Nu har jag tagit 20-medicinen och väntar i princip bara på att det ska bli legal tid att få gå i säng.

Jag borde kanske ta upp skrivandet igen. Jag la av för att jag blev alldeles för engagerad. Lagom engagemang är svårt, men det gav mig i alla fall ett syfte när jag inte hade någonting annat att göra.

Inga ursäkter. Ryggen är okej nu, det gör lite ont men jag kan leva med det. Inga inställda möten. Livet måste få rulla på, annars kan jag lika gärna vara inlagd själv. Jag fuskade med maten idag, drack Nutrilett och åt sushi till middag. Det är trist att laga mat åt sig själv, dessutom är jag inte så sugen men jag vet att jag mår skitdåligt om jag inte äter regelbundet.

Jag har gått ner lite i vikt vilket är positivt, men jag unnar mig ändå lite exotisk läsk när jag haft en hård dag. Cream Soda är en favorit, samt Root Beer. Vanilla Coke också. 33cl var och varannan dag verkar inte göra någonting angående min vikt, men just nu kunde jag inte bry mig mindre om hur stor eller liten jag är. Det finns viktigare saker. Jag måste vända på min vardag. Vår vardag.

Hoppas på fler permissioner för Mary, men inte mer än vad hon klarar av. Av erfarenhet vet jag att det dels är jobbigt att komma hem till ett stökigt hem när man mår dåligt, samt att en utskrivning utan permissioner aldrig är en bra idé. Så mycket som jag vill ha hem min sambo så vill jag att hon ska vara tillräckligt stabil för att klara av det. Det är bara hon som kan avgöra det, och jag litar på att hon säger till när det blir svårt.

Nu ser jag på Simpsons, sedan ska mamma ringa och sedan får jag nog gå i säng... Puffen ska såklart få en promenad. Jag har kardat honom lite idag och klippt lite tovor, det gick bra men ibland säger han ifrån. Det är som om han vill bli klippt men inte riktigt vågar lita på mig helt. Mamma  Mary är ju bäst, och jag är väl det näst bästa - efter MIN mamma.

Angående Simpsons, varför verkar alla amerikaner tro att svenskar bryter på tyska?

Over and out.




xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Vinter

Belöningar behövs om man ska orka göra jobbiga saker.

En sådan där sak som "utbrända" brukar göra är att städa en liten ruta i hemmet och bara en liten ruta. (eller det handlar om trädgårdsterapi och ogräs, men jag gör om). Man tar en liten ruta t.ex. diskbänken eller sängen och gör den fin. Bäddar eller vad det nu kan vara. Sedan är man klar.

Själv börjar jag överallt samtidigt och då blir det inget gjort tillslut. Så jag försöker med denna metoden med varierande framgång.



En tanke som egentligen inte har med inlägget att göra :)

2012-03-20 @ 11:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: