Bloody Sunday.

2012-06-10 @ 20:07:50



Idag har jag och min fagra mö sett Bloody Sunday. Jag skrev en recension av den för länge sedan, som går att hitta här: http://dissociativ.blogg.se/2010/may/bloody-sunday.html

Den här filmen är en korrekt skildring av Irlands sorg. Jag börjar osökt att tänka på Norges mer färska stora sorg. Jag avskyr våld. Jag är så stolt över min familj som består av vapenvägrare.

Sverige befinner sig i ett krig. Vi har soldater i Afghanistan. Fredsbevarande soldater, men ändå. Någon gång måste allt det här ta slut och jag vill inte vara med och sprida ut askan. Nu är jag inte expert inom området, men jag blir uppriktigt ledsen när jag tvingas se att vår värld är sjuk.

Bara några tankar. Vad är ett liv värt?


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Ninja

den filmen rubbar min existens var gång jag ser den.

faller ned i tårar och fattar inte världen.

och hur tex större delen av sveriges befolkning inte kände till händelsen "det var så mycket annat som skedde i samma veva".

filmer om krig, händelser, misär mm når inte alltid riktigt fram till mig, jag ser, jag vittnar det de skildrar men jag berörs inte alltid.

registrerar och tar in vetskapen men det stannar där. den filmen här ovan ger så mycket mer än andra filmer som tar upp händelser och ämnen av vikt.

är tacksam för att den har gjorts.



|följt din blogg under säker mer än ett år men aldrig kommenterat! -hej! =)|

2012-06-11 @ 08:38:59
URL: http://ingrodd.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: