Medicinbyte.

2012-01-17 @ 11:35:06


Jag känner mig stark, trots att det är januari vilket brukar vara min sämsta månad. Ingen depression, inte lika mycket ångest som jag brukar ha.

Jag tänkte byta mediciner i vår. Byta Seroquel mot Solian och sluta med Xanor Depot. Nu funderar jag på om det ändå inte går att göra det nu, eller i alla fall snart. Jag tror dock att det är bäst att vara inlagd vid ett byte av neuroleptika - när jag i höst bytte Seroquel mot Abilify som inte passade mig alls så gick det verkligen på tok, jag borde varit inlagd så att min läkare kunde ha följt upp mig närmre.

Så fort jag får tag i min läkare ska jag diskutera det med honom. Jag vill verkligen inte äta Seroquel... När jag träffade Malin Frimodig så sa hon att hon inte fattar hur jag kan stå upp med den höga dos jag har. Det är ett mysterium för mig också. Jag är jämt trött, men inte sömnig. Dessutom påverkar den min vikt och jag försöker förgäves gå ner i vikt.

Solian ska ha bättre antipsykotisk effekt än Seroquel och ha färre biverkningar. Svenska Psykiatriska Föreningen rekommenderar Solian som alternativ till Leponex.

Målet är att må så bra som möjligt på så låga doser som möjligt, att inte bli hämmad av medicinerna utan kunna leva mer normalt. Så kan jag koncentrera mig på annat...


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Lina peepshow

Du har så sunda tankar, det är fint att se. Hoppas allt går din väg! :*

2012-01-17 @ 19:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: