Knasnatt.

2012-01-19 @ 10:54:50
Inatt sov jag knasigt. Det kändes inte som att jag sov en blund, men uppenbarligen måste jag ju ha sovit, för jag drömde och vaknade flera gånger. Jag känner mig inte särskilt utvilad.

Jag steg upp till en snöstorm. De är så dåliga på att ploga, så morgonrundan med Puffen bestod mest av pulsande i snö. Puffen tyckte emellertid att det var hur kul som helst, han hoppade och sprang som en kalv på grönbete.

Nu har jag gjort första koppen kaffe för idag och ska strax börja städa undan här inför helgen. Jag skulle definitivt kunna bli en hemmafru.

Katterna är helt galna idag, de jagar varandra runt i lägenheten och tar ner allt i deras väg. Jag längtar tills min Mischa slutar vara buspojke och bara blir en halvtjock gubbe som bara vill sova och gosa.

Jag fick en fråga om hur jag kunde få ha boendestöd trots att jag är sambo, och ärligt talat så kan jag inte svara på det. De kanske har olika regler i olika kommuner. Jag får ha boendestöd på villkoret att min sambo hjälper till när hon är hemma och boendestödet är här, samt att jag till exempel inte får tvätta hennes tvätt. Bara för att man bor tillsammans med någon så betyder det inte att man inte längre behöver boendestöd så jag får väl vara glad att reglerna är som de är här i Umeå.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Thina

fast det är ju många som har sambo som har boendestöd, däremot tror jag att det är många som inte tämker på att söka det bara för att dom har en sambo som hjälper dom med det dom inte fixar!



Men även om man inte bor ensam så kan man ju behöva hjälp med saker, vet de som har både man och barn men ändå har hjälp.



Det är skit bra! Sen är det klart att det inte får bli att boendestödet gör för mycke, men det är ju lite upp till den som kommer.



Tex bryr jag min inte om jag hjälper till att tvätta även sambonstvätt om både hjälper till. eller görnågot annat under tiden.



Men det kan säckert skilja sig från olika städer åxå och garanterat beroende på den som ska bedömma om man ska få hjälp eller inte..

2012-01-19 @ 12:52:24
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Postat av: Saga

Känns så galet med snö. I skåne har vi inte ens frost.

2012-01-19 @ 13:15:29
URL: http://dadooron-ron.blogspot.com/
Postat av: Josephine

Jag har också boendestöd och har alltid haft, det har aldrig varit att jag inte fått tvätta min mans tvätt eller liknande. Jag är en vuxen människa och ska inte vägras vård för ett jag är gift, det är ingenting att straffas för och inte heller tycker jag att det inte är mitt boendestöds jobb att lägga sig i hur jag och min man väljer att dela upp arbetet hemma. Det är inte deras jobb och dom har ingen utbildning för det heller.



Tycker det är konstigt med all sk fakta som florerar. Som att man inte skulle ha rätt till bostadstillägg om man är gift. Bullshit. Har haft bostadstillägg + särskilt tillägg sedan dag 1. Mitt giftemål förändrar inte det, jag har fortfarande rätt till ersättning och mat på bordet.



Stör mig som fan när folk inte tar redan på fakta. Inget mot dig Sara :*

2012-01-19 @ 15:13:36
URL: http://missgoldendreams.blogspot.com
Postat av: Josephine

Jag har också boendestöd och har alltid haft, det har aldrig varit att jag inte fått tvätta min mans tvätt eller liknande. Jag är en vuxen människa och ska inte vägras vård för ett jag är gift, det är ingenting att straffas för och inte heller tycker jag att det inte är mitt boendestöds jobb att lägga sig i hur jag och min man väljer att dela upp arbetet hemma. Det är inte deras jobb och dom har ingen utbildning för det heller.



Tycker det är konstigt med all sk fakta som florerar. Som att man inte skulle ha rätt till bostadstillägg om man är gift. Bullshit. Har haft bostadstillägg + särskilt tillägg sedan dag 1. Mitt giftemål förändrar inte det, jag har fortfarande rätt till ersättning och mat på bordet.



Stör mig som fan när folk inte tar redan på fakta. Inget mot dig Sara :*

2012-01-19 @ 15:15:00
URL: http://missgoldendreams.blogspot.com
Postat av: nathalie

Josephine; det var jag som frågade det och det var verkligen inte menat som något dåligt att sara eller någon beviljas boendestöd trots sambo/giftemål, snarare tvärtom; det är bara bra att de som behöver får det. Men där jag bor godkänns det inte, så det var bara därför jag frågade. LSS-kontakter får man ha här oavsett civilstatus, men inte boendestöd.

2012-01-19 @ 22:33:50
Postat av: Vinter

Du får se pulsandet som extra motion :)



Men det är ruskigt störande när man bor i Norrland och de fortfarande inte kan skotta ordentligt...

2012-01-20 @ 07:02:34
Postat av: Josephine

Nathalie:

Och var kommer dina uppgifter ifrån som styrker det du säger, att man beroende av civilstatus skulle vägras vård och stöd man behöver?

2012-01-20 @ 14:14:33
URL: http://missgoldendreams.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: