Förhoppningsvis inte så klämkäckt.

2012-01-20 @ 14:12:56
Idag träffade jag min läkare. Jag hade som vanligt med mig en lista på saker att diskutera, och den stora frågan var om medicinen Solian kunde vara något för mig. Han gnuggade händerna mot varandra och googlade medicinen, verkade himla nöjd med att få kolla upp medicinen lite mer noggrant. Vad vi inte vet är om den biter på den affektiva delen hos mig - som antipsykotisk medicin är den väldigt potent men jag måste behandlas för mina toppar och dalar också.

Ibland tror jag att han tror att jag är mer intelligent och har större ordförråd än vad jag faktiskt har. Ibland får jag stoppa honom och fråga vad han menar, men det är ju bra att han verkligen pratar med mig som en medmänniska och patient i ett, istället för antingen eller.

Jag stötte på många bekanta. När man varit inom vården så länge och så intensivt så är det ofrånkomligt att lära känna andra patienter. Man får bara hoppas att det som sägs när man ses stannar mellan oss, eller att knasiga saker som man gjort på avdelningen inte diskuteras utanför.

Hur som helst så fick jag många komplimanger på mitt hår och mitt humör, jag kunde ärligt säga att jag mår bra. Ingen vit lögn, bara sanningen.

Jag har nått ett stadie där jag kan känna stark empati för människor, men ändå veta att JAG mår bra även om inte de gör det. Förut fanns det liksom inga gränser, tragik var tragik. Jag har en mer klar självbild.

Jag kanske låter väldigt klämkäck, men det är bara så fantastiskt att få ha en period då saker är bra och samtidigt stabilt. Jag kommer inte vara tokdeprimerad imorgon, jag känner känslor ur hela känslospektrat men mår bra psykiskt. De saker jag har problem med, förutom ångesten (som blivit bättre men som inte lämnat mig), är vanliga och tråkiga problem. Är det såhär det känns att vara frisk? Får jag en försmak på vad livet kan bli framöver?


Låsta bloggen är uppad!



xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Livmoderskeppet

Gud vad härligt att läsa att du verkar må mycket bättre på så många plan!

2012-01-20 @ 15:08:35
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com
Postat av: Y,

Skönt att du mår bra och känner dig stabil :)

2012-01-20 @ 17:25:55
URL: http://bergochdalvanaa.wordpress.com
Postat av: Thina

men det är skönt med läkare som behandlar en som lite likvärdig och inte som en okunnig idiot..min husläkare är skit bra på att lyssna! Och vet att jag kan mycke efter alla år med jobb inom vården. Så även om jag kan känna mig hypokondrisk när jag har teorier om vad som är fel så tycker hon att det är bra!



Man blir smittad av ditt glada mående :-)

Ha en fin helg!

Kram Thina

2012-01-20 @ 17:27:29
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Postat av: Patrice

Heeej, vet du vad? Jag såg dig faktiskt idag! :D

När du hoppade av bussen vid sjukan så klev jag på. Jag ba "Men åh, det är ju hon, hennes blogg läser ju jag" Men jag sa ingenting, jag vågade inte...

Men nu vet du det :}

2012-01-20 @ 21:54:52
URL: http://patricesalminen.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej har läst din blogg i över ett år nu tror jag, men är väldigt dålig på att kommentera. Ville bara säga att jag tycker att du är så inspirerande! du har verkligen haft det tufft men av de du skriver så ser man att du har en enorm viljestyrka. Det ger hopp!Att se någon verkligen ta sig upp som du gör. Jag har nog inte mått hälften så dåligt som du gjorde men att se dig kämpa så får mig att inse att det är inte kört. Jag tror du berör många med de du skriver. Det är fint att du vågar vara så öppen och ärlig. Hm.. jag är inte så bra på att skriva vettiga saker men tack iallafall för att du delar med dig av din resa genom livet. Du skriver bra, riktigt bra!



Stor kram till dig!

2012-01-20 @ 22:35:58
Postat av: ASK

Intressant inlägg! Har lilla borderlinetösen gått till läkaren och där blivit affektiv? Neee, tänka sig att en självstympande borderlinare är affektiv...

2012-01-21 @ 09:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: