Sömnlös i Umeå.

2012-12-02 @ 11:46:00
När man inte kan sova på nätterna så kan man antingen få panik, eller göra det bästa av situationen. Jag försöker göra det bästa av situationen. Jag lyssnar alltid på musik när jag ska sova, dels för att det är lugnande och dels för att det hjälpt mig i perioder då jag hört röster. Dessutom så gör det att jag slipper ligga i ett tidlöst land, jag vet att när skivan är slut så har ungefär en timme gått. Sedan spelar jag den igen, och igen och igen om det behövs.
 
Även om jag inte sover, så försöker jag vila. Ingen panik. Andas, känna hur man blir tyngre för varje andetag, eller spänna alla muskler i kroppen i 30 sekunder för att sedan slappna av. Sådana saker pysslar jag med när jag inte kan sova. Försöker tömma mig själv på alla tankar genom att fokusera på andningen. Mamma sa en gång när jag var yngre (jag har haft sömnproblem sedan... länge), att man ska försöka tänka på ingenting. Hur tänker man på ingenting? Så kom jag in på det här med andningsövningar. Lyssna på andetagen, bara fokusera på dem.
 
Insnöad och trött är jag, Det blir en alldeles jättelugn söndag.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Annelie

"Dessutom så gör det att jag slipper ligga i ett tidlöst land". Så bra skrivet.

2012-12-02 @ 21:27:59
Postat av: Vinter

Så brukade jag tänka också de få gångerna jag inte lyckades sova.
Så länge man ligger ner och vilar så borde det ju göra någon skillnad iaf. Istället för att rusa runt i lägenheten...

2012-12-03 @ 08:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: