Nästa halloween ska jag vara Sverigedemokrat.

2012-12-06 @ 10:52:04
På ett par forum jag hänger på så diskuteras politik, om människor har bytt åsikt eller om de håller sig till det parti de röstade på tidigare. Det blev såklart stor debatt kring Sverigedemokraterna. Människor länkar till Expressen och Aftonbladet för att understryka att SD faktiskt stödjer rasism, medan de som röstar på SD tycker att det är vinklade källor vilket visserligen är sant. Då begav jag mig in på SD:s egna hemsida och lästa deras egna ord, och mellan raderna så skriker det rasism.
 
Till exempel:För att nämna några konkreta exempel så menar vi bland annat att de flesta människor är sociala och kollektiva varelser som har ett nedärvt behov av att tillhöra en större gemenskap, att de flesta människor primärt identifierar sig med andra individer som påminner om en själv och att de flesta människor har lättare att visa solidaritet och empati med individer som man upplever är en del av samma gemenskap som man själv tillhör. Av detta drar vi slutsatsen att en stark nationell identitet och ett minimum av språkliga, kulturella och religiösa skillnader har en gynnsam effekt på sammanhållningen, tryggheten och stabiliteten inom ett samhälle.
 

Är det bara jag som ser främlingsfientlighet och rasism i den här texten? Vad som gör SD så farliga är att de till skillnad från Ny demokrati vet hur de ska uttrycka sig, de är nyrakade och har svar på allt och lindar så fint in sin rasism - det är rasister som lärt sig att bruka språket. Jag surfar runt på deras hemsida och jag förstår inte hur människor kan vara så blinda. De har ju själv skrivit om deras politik och det bara andas rasism.
 
Magnus Betnér sa att det inte är organiserade rasister eller nazister som vi ska vara rädda för, utan att vi snarare ska akta oss för de gubbar som sitter i fikarummet med sina arbetskamrater och säger "Iranier tycker ju om att köra taxi". VI har en vardagsrasism som SD utnyttjar. Låt dig inte utnyttjas. Vi måste få ut dem ur riksdagen.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Jonas

På Halloween om tio år ska jag vara utklädd till PK-idiot.

2012-12-08 @ 09:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: