Min jul.

2012-12-03 @ 15:53:05
Jag plockade och dammsög innan boendestödet kom idag. Sedan har jag pysslat lite med brev som ska skickas och pillat lite med julklapparna. Boendestödet fick ta disken, som vanligt. Är lite lätt snorig, ständigt nysnödig och jag inser ju att jag inte kan åka på terapibadet imorgon, av respekt för andra. Det hade varit så skönt att doppa sig i det varma vattnet men det är också stor smittorisk eftersom de inte har så mycket klor i vattnet. Får spara på krafterna och åka på bildterapin på onsdag, tvätta händerna ofta och så vidare. Tycker faktiskt att det är skittaskigt att smitta andra.
 
Nu ligger julklapparna så prydliga under granen... Men jag är inte en ren materialist. På sätt och vis kunde paketen vara fyllda med luft egentligen, det är bara så fina. För mig har julklappar inte varit ett "förlåt för att jag skiter i dig resten av året" utan en extra krydda till det där mysiga julfirandet när brorsan kommer hem och traditionen vaggar in mig i trygghet. Dessutom får jag ha med min Mary i år. Jag trivs när alla är samlade. Ge bort presenter älskar jag året runt.
 
 
Chai, saffranslängd, soffläge.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: