Just another christmas without you.

2012-12-23 @ 13:38:10
Sitter hemma hos mina föräldrar och fäller tårar i maten jag försöker tvinga i mig. Nu sprinklar jag tangentbordet. Jag kommer ta emot presenter från min släkt till mig och Mary, men Mary kan inte närvara och jag saknar henne så fruktansvärt mycket. Det hjälps inte, det är bara att gilla läget. Hon är sjuk. Jag varken kan eller ska ta hand om henne. Men jag gillar inte läget, kan inte gilla läget, för jag är så ledsen att vi inte får fira jul ihop som det var tänkt. Jag fick ringa pappa och gråta i telefonen att hon inte kommer så han behöver inte hämta henne på tågstationen. Hon kommer inte hem hit. Och det var egentligen allt jag ville, ha mina älskade samlade.
 
Jag är så otroligt jävla less på sjukdomar som påverkar humöret och psyket. Förstör saker jämt och ständigt. Igår låg jag i Marys sjukhussäng och kände en lättnad över att jag bara behövde be dem släppa ut mig så att jag fick fara hem och sova i min Hildingsäng med djuren. Jag avskyr det där stället men ibland behövs det. Men varför nu... varför just nu...
 
Det är bara det att jag älskar henne på ett sätt som jag aldrig har älskat någon. Det är helt nytt för mig, och det gör mig skör. Och det gör ont. ONT, säger mina tårar. De säger att jag har ONT.
 
Väntar hem pappa, sedan mamma och sist Åke. Jag har i alla fall den delen av familjen. Det är alltid speciellt när min bror kommer hem, men i år skulle det ju bli tokspeciellt med både Mary och Åke och en god jul. Så det enda jag kan be om är att Mary inte behöver må så dåligt över julhelgen, det kan inte vara roligt att var inlagd på julafton.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Lina

Fy så tråkigt! Vi som följer bloggen har ju fått läsa om din längtan efter den här alldeles speciella julen åsså blir det såhär. Önskar att man bara kunde sätta sjudomen i pausläge för ett par dygn. Känns ju så otrolig orättvist, ni var ju värda den julen. Mina tankar går till dig, och till Mary, måste vara minst lika jobbigt för henne.

Stora styrkekramar till underbara dig och din fina Mary! Det är ju klart att ni tar er igenom julen i år också, ni får spara krafterna och hålla tummarna till nästa jul!

2012-12-23 @ 17:53:54
Postat av: Yolanda - "Det här är mitt privata krig"

ÅH :(

Styrkekramar!

2012-12-23 @ 18:05:52
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com
Postat av: Thina

så tråkigt att det inte blev som ni hade planerat! men du resonerar ändå bra i att du inte ska eller kan ta hand om henne. det är säckert det bästa just nu att hon är på sjukhus även om det är tråkigt!

Hoppas hon snart kommer hem och slipper åka tillbaka!

Ta hand om dig och njut av familen!
Kramar <3<3

2012-12-25 @ 17:28:14
URL: http://thinas.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: