Mornarna skrämmer mig.

2011-09-28 @ 11:45:15
Morgonrädsla. Vaknar, vågar inte öppna ögonen - men när jag inte öppnar ögonen får tankarna färg och form, vilket är läskigt.

Jag kniper ihop ögonen ocH öppnar dem sedan sakta. Kollar med rädsla på klockan. Är den alldeles för tidig? Hur lång kommer den här dagen bli? Varför är jag rädd för varje dag? Varför gör varje minut ont?

Det är underligt. Allt har blivit för skarpt, jag slår mig gul och blå mot kanterna.

Jag stiger upp, gör te och sätter igång datorn. En kommentar - konstnären till målningarna vi hittade i "skogen" (om man nu får kalla det skog) har skrivit en kommentar. Världen är så liten att jag måste skratta rakt ut!

Idag har vi familjesamtal, jag vet inte om jag kommer komma hem eller om jag åker direkt till avdelningen. Jag vet inte oim jag tar med mig datorn eller inte. Jag vet inte om jag ens få ha datorn, beroende på var jag hamnar. Hamnar jag på missbruksavdelningen är det tveksamt... men jag vill skriva. Försöka skriva i alla fall. Det är vad jag gör, vad jag borde göra i alla fall.

Det känns som att jag har en tight rustning runt armar, axlar och bröstkorgen. Det är svårt att andas.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Yasmine

Hej Saari!



Jag heter Yasmine och är redaktör för SHEDO-bloggen (http://shedoblogg.blogspot.com). Jag skriver denna vecka om psykiatrins mörka sida och vore djupt tacksam om du kunde svara på några frågor!



Jag skriver i det kommande inlägget om psykiatrins ord – och vad som kunde sagts istället. Jag kommer samla ihop 10 olika vanliga misstag psykiatrin gör, och berättar därefter min, din och andras uppfattning om misstagen och vad som kunde sagt istället. Missarna kan vara lögner, lång väntetid, tvång då det inte behövs, ursäkter och oförmåga att erkänna sina fel, etc.



Fråga 1; vilka misstag eller felsägningar tycker du psykiatrin gjort för dig?

Fråga 2; av dessa misstag, utveckla! Varför är detta fel? Hur gick det till? Har det hänt ofta?

Fråga 3; vad hade de kunnat göra istället?



Om du skulle vilja hjälpa till om än mer; hur tycker du psykiatrins mörka sida ser ut? Vill du berätta din historia? Hur skulle man kunna få med detta i bloggen på ett bra sätt?

Svara gärna så fort som möjligt, är vi djupt tacksamma, till adressen:



[email protected] (Yasmines mejl) eller [email protected] (SHEDOs mejl)



Med vänlig hälsning, styrelsen genom Yasmine

2011-09-29 @ 21:33:55
URL: http://shedoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: