Skills.

2011-10-07 @ 17:40:35
Jag tycker att många av skillsen på http://www.shedo.org/?v=page&pkey=skills är otroligt bra, man måste hitta vad som funkar för sin egen del men just den här delen tycker jag är viktigast:


Innan du skadar dig själv, ställ alltid dessa frågor:
1. Vad känner jag just nu?
2. Varför känner jag som jag gör?
3. Varför vill jag skada mig själv?
4. Har jag varit med om detta tidigare? Vad gjorde jag då för att lösa situationen? Om jag inte kunde lösa den då, hur skulle jag kunna göra för att det ska bli bättre denna gången?
5. Om jag skadade mig själv nu, hur skulle det kännas?
6. Om jag skadar mig själv nu, hur kommer det då att kännas om en timme eller i morgon?
7. Finns det någonting kvar som jag kan prova innan jag skadar mig själv?
8. Vill / behöver jag verkligen skada mig själv?

Känsla. Vänta, stanna. Tänk efter. Ungefär så.



xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: