Pillertrött.

2011-11-24 @ 17:05:04
Sist jag träffade min läkare sa jag att jag saknade mitt intellekt, det där jag en gång hade. En IQ på över medel - men vad spelar det för roll om jag äter mediciner som tar ifrån mig det. Jag är inte snygg, jag tror inte att jag är särskilt rolig eller är spännande, men jag har (hade) "läshuvud", kunde hänga med i svängarna och vara ganska kvick. Jag känner mig ibland som en dregglande idiot.

Just nu äter jag flera mediciner som gör mig släpig i huvudet. I vår så ryker alla mediciner om jag får bestämma - jag skulle vilja testa Solian som är en mildare form av Leponex, men jag vill inte äta Xanor varje dag. Problemet är att jag faktiskt har en stor ångestproblematik, men jag arbetar hårt för att lösa det på andra sätt, ta kontrollen över min ångest ochh mitt humör utan tabletter.

Å andra sidan kan jag inte mäta mitt normala intellekt med den skärpa jag får när jag är hypomanisk. DÅ är jag snabbtänkt och överpresterar. Det är en del av sjukdomen, jag hatar att det är så för jag saknar den Sara som i gymnasiet nästan maniskt skrev MVG, MVG, VG+, MVG. Å andra sidan skrev Sara också IG och G- under depressiva faser.

Jag antar att jag fortfarande famlar efter begreppet Jag. Jag närmar mig det, det senaste året har det hänt så mycket inom mig och runt mig. Jag har alla förutsättningar att börja må bättre och jag är så bortskämd med norrlands mest kunniga läkare som jag kan träffa i princip hur ofta jag vill. Vi har ett eget handslag, till och med. Jag är mycket medveten om vilken tur jag har.

Jag mår rätt bra nu. Jag är tacksam för så mycket, för kärleken och för känslan av att ha hittat hem, glad att jag har en egen liten familj och ett liv värt att leva. Samtidigt vet jag att saker kan bli så mycket bättre. Jag ska nå dit.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mikaela

fortsätt kämpa vännen, du är faktiskt riktigt smart och snabb i replikerna när du mår bättre =)

2011-11-24 @ 19:35:17
URL: http://www.frokenika.blogspot.com
Postat av: mary

du är både snygg å rolig, så de så.

men förstår vad du menar, det är inte ball när man blir helt trög =/

2011-11-24 @ 21:42:58
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Moa

keep on fighting, som man säger!

2011-11-25 @ 00:02:15
URL: http://dayviews.com/legobit
Postat av: Vinter

Det är skönt att läsa att du vill så mycket trots alla mediciner.



En liten fråga då...

Dina lärare på gymnasiet, såg de att något var galet? Skickade de dig till skolhälsan eller liknande?

Det kan ju inte vara helt ok att en elev är såpass ojämn i sina inlämningar. Man måste ju i alla fall misstänka att något inte riktigt stämmer oavsett om det är sjukdom, hemförhållanden eller kärleksproblem...

2011-11-25 @ 09:00:43
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Vinter: Lärare är inte alltid så uppmärksamma. Jag hade samma problem och kurvor som Saari och lärarna kollade bara konstigt på mig. Inte ens min psykologilärare förstod att jag var manodepressiv och hade ADD.

2011-11-25 @ 20:23:19
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: