Ett år av kärlek.

2011-11-16 @ 09:57:22

 

Jag låg vaken igårkväll med hennes andetag mot min nacke. Jag undrade hur det kunde ha gått ett helt år, så långt men ändå så kort.

 

Att höra henne somna är det bästa jag vet.. Ända sedan vi började dejta förra hösten så ville jag ligga vaken och höra hur hon drev in i sömnen, med en arm om hennes midja. Höra lugnet sänka sig. Hon får mig att känna mig trygg.

 

 

 

Vi har haft det struligt omkring oss från start, men vi har löst problem som de kommit. Vi har som par gått igenom mer än vad vanliga par behöver göra på ett år, men det visar bara på att kärleken bär oss, att kärleken är solid.

 

 

 

Jag kan inte sluta le.

 

 

 

Kan inte sluta le!

 

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Emma

ni är så himla fina tillsammans <3

2011-11-16 @ 12:06:15
Postat av: Plupp

Ni är så fina tillsammans och jag är otroligt glad över att ni hittat varandra och bygger vidare på er lycka.

2011-11-16 @ 15:44:15
URL: http://fialicious.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hur ser ett "vanligt" par ut?

2011-11-16 @ 16:30:41
URL: http://busstopheadache.blogg.se/
Postat av: Saari

Tack sötnosar!



Med "ett vanligt par" menar jag vilka som helst. Vi har fått gå igenom så mycket på ett enda år, flera dödsfall och diverse krokben, omgivningen har varit otroligt labil och vi har själv tampats med våra demoner.

2011-11-16 @ 16:50:32
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vi andra bara glider genom livet.

2011-11-16 @ 17:56:09
URL: http://busstopheadache.blogg.se/
Postat av: Saari

Men Åsa, alla har problem såklart. Alla stöter på skit, men jag ville bara poängtera hur jag och min flickvän haft ett tufft år då allting kommit på en gång. Vad jag ville understryka var att vårt förhållande varit stadigt trots turbulensen omkring oss.

2011-11-16 @ 18:27:20
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, jo. Det är bra jobbat, men jag känner ofta att du understryker just dåligt mående. Att jämföra er med "vanliga par" stigmatiserar bara psykisk ohälsa och får den att framstå som något abnormt.

2011-11-16 @ 19:02:02
Postat av: Saari

Vad jag syftade på handlar snarare om händelser och motgångar som varit täta och avlöst varandra, saker som är för privata för min blogg, dödsfall och såklart också hennes och mina hälsoproblem - men framför allt allt annat omkring oss.

2011-11-16 @ 20:36:03
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Emilie

Ni är så söta tillsammans och utstrålar sådan glädje, grattis till ett år!

2011-11-18 @ 10:49:39
Postat av: o

inte för att vara sån men jag tror majoriteten av par/personer under ett års tid upplever dödsfall och andra stora svårigheter .

så jag tror du överdriver lite, kanske har en förvrängd syn på hur lätt "normala" människor (dvs de som ej lider av psykiskt ohälsa.. fast det är iofs en jävligt stor del som faktiskt gör det)men det gör det så klart inte erat förhållande mindre värt att fira! grattis & jag önskar er lycka till :)

2011-11-19 @ 00:59:05
Postat av: o

haha oj nu tappade jag bort mig mitt i texten-



kanske har en förvrängd syn på hur lätt "normala" människors vardag är



skulle det stå ;)

2011-11-19 @ 01:00:41
Postat av: Lauren

vackert par! grattis och jag hoppas att ni får en fin framtid tillsammans!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: