Jag vill att alla ska må bra.

2011-05-19 @ 12:56:17
Igår somnade jag tillslut, trots mitt vredesmod. Det är en blandning mellan känslor jag sugit åt mig, livets orättvisa som vi måste acceptera, ilska riktad mot mina terapeuter och så har jag dessutom mens.

Den enda ilskan jag kan skriva om är den till mina terapeuter. De har ingen läkare förrän nästa vecka och jag går på mina knän i grubbelträsket trots alla färdigheter jag använder mig av. Jag träffar dem och lägger ordspya på ordspya, det händer så mycket just nu.

Att de inte har en läkare tillhands gör inte mitt behov av att träffa en mindre. Jag antar att jag inte ska klaga - redan innan min ordinarie läkare blev sjukskriven så har det varit ont om tider. Jag blir bara så arg för att jag och så många andra helst skulle ha träffat en läkare igår, inte om några veckor.

Jag spottar och fräser åt dem, just för att jag vet att de kan ta det. Jag litar ju på dem. För det mesta i alla fall.

Det känns redan som att jag behöver en paus, lite semester, segla med mamma och pappa, ligga i soffan en hel dag och äta Ben & Jerry's, ha Disney-marathon.

Nu är jag extra gnällig, just för att jag inte kunde sova inatt. Det var som om jag flöt några centimeter ovanför sängen, för spänningarna var så stora. I större delen av mitt liv har jag arbetat hårt för att hålla en god sömn eftersom jag sover hemskt dåligt. Nu kan jag lite mer som jag lärt mig via DBT:n, men som inte räcker till när jag är såhär arg.

Det är synd om oss människor och jag unnar varenda en avv sjävömka och tycka synd om sig själv, så länge det inte blir ett ständigt beteende och man skiter i att försöka lösa saker. Man måste få vara liten, bräcklig, ledsen och känna att hela världen är så dum, men det finns ju olika grader av helvetet.

Jag mår inte så bra idag. Mitt boendestöd kommer strax och då ska vi göra de basala sakerna. Vi ska laga mat som jag ska äta och sedan vill jag packa eftersom jag åker hem till Nordmaling för att träffa en vän och gå på begravning.

Jag önskar att jag kunde göra allting bra, för alla.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: selmar

känner du dig ömtålig och ibland svag, trött, nedstämd? det är på grund av din diet , högst troligt, än mer om den är väldigt strikt, om man under längre tid tvingar kroppen att äta sånt som den inte vill(egentligen hjärnan) så tar man upp mindre av vitaminer, mineraler, antioxidanter, kolydrater, ja nästan allt, när man är lycklig bildas hormoner, ett av hormonerna är oxytocin, har man högt oxytocin värde har man mindre stresshormoner i kroppen , ett av stresshormonerna är kortisol, har man högt kortisol värde bidrar det till att testosterone värdet sänks eftersom kortisol värdet höjs, iaf med mindre testosteron bygger man mindre muskler , återhämtar sig sämre..osv, det är kanske lite långsökt att tänka det har med maten att göra..men genom att ge kroppen ”lycka” ibland, exempel, äta mat man verkligen gillar så ökar man det, det finns annat man också kan göra , sex, ansträngning, att vinna något, man kan dopa sig genom att tillföra extra testosteron, då minskar kortisolen, och oxycatinen ökar, det är dock inte att rekomendera då det inte vara för evigt , och att man tillslut slutar tillverka det själv..



till ämnet igen… har man höga nivåer kortisol/kortison, under längre tid, då påverkas hela ämnesomsättningen, den saktas ner, frisättning av saltsyra minskar och man smälter maten sämre, samt tar upp mindre viktiga näringsämnen i maten,



det är egntligen mer invecklat en så..detta var bara kortfattat men vill du ha hjälp med vad som kan vara bra att äta för att kicka igång med högt värde av oxytocin, så säg till så ska ja skicka dig en lista .. lev väl



[email protected]

2011-06-05 @ 07:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: