Vinter, du fick mig inte den här gången!

2011-03-11 @ 11:48:52

Mischa förstår inte att det är OLAGLIGT att vara såhär söt!!!

 

 

Jag vaknade utsövd med tre djur i sängen. Alla ville gosa och bli kliade. Sådana gånger önskar man att man hade en extra arm. Det var så mysigt och fint, jag kan inte förstå att jag fått det så bra.

 

Jag har bildterapi idag. Det är min fristad, det är så underbart härligt att avsluta veckan på det sättet. Det är bara jag och min bildterapeut på Scharinska och jag väljer oftast att lyssna på Skinny Puppy eller David Bowie när jag målar. Så är det hemma också. De skivorna inspirerar mig.

 

Nu sitter jag och tittar på en konsert med NIN och önskar att jag var där. Igår såg jag och Mary en konsert med Within Temptation. Jag måste på konsert! Jag MÅSTE! Jag sitter här i soffan och känner behagliga rysningar klättra upp och ner genom min kropp och jag saknar det, livemusik överhuvudtaget är underbart. Det är bara det att jag bott under en sten i några år nu, rädd för allt, men jag börjar känna mig mer modig nu. Vad som hindrat mig har varit min stora rädsla för att resa och katastroftankarna som tar över allt när jag är bland mycket folk.

 

Idag skriker jag till snön att JAG VILL LEVA! När jag går till min skjuts idag så ska jag lägga mig ner och göra en snöängel. Det börjar bli ljusare och ljusare ute och jag känner att jag lurat vintern. HAH, jag har bara varit inlagd i en vecka och det är mars månad! Januari, februari och mars brukar annars spenderas på sluten avdelning - men inte nu. Inte i år. Jag har lurat vintern, lurat depressionen. Dessutom var jag inlagd på HSL under den där veckan på sjukhuset... Det går åt rätt håll.

 

Våren ska bestå av vänskap och kärlek, vänner som kommer från olika ställen i landet ska få sova i min underbara soffa och bli behandlade som prinsessor.

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

du är så sjukt bra, du kämpar på och du gör framsteg som i mina ögon är totally awesome. som jag sagt, du imponerar på mej varje dag!!

2011-03-11 @ 16:59:20
URL: http://janemary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: