Malins begravning.

2011-06-10 @ 14:55:00
Livet är inte svartvitt. Men gällande gränsen mellan liv och död, samt känslorna kring döden, så är det verkligen bara svar eller vitt. Man kan dessutom vara både svart och vit samtidigt, eller pendla.

Sedan Malin dog har jag varit ledsen men ändå kunnat skratta till ibland när jag tänkt på något roligt hon gjort eller sagt. Framför allt har jag pendlat mellan att känna att hennes död är overklig till att den är plågsamt verklig.

Igår var jag och Mary på hennes begravning och den var vacker. Att se kistan gjorde allt så plågsamt verkligt samtidigt som jag inte fortstod att hennes kropp var där i kistan. Jag kände så mycket, så starkt. Rädsla och ångest, sorg och förtvivlan. Vanmakt. Jag blev totalt golvad av realiteten i att hon inte kommer komma tillbaka.

Det var väldigt mycket blomster och prästen verkade vara en väldigt medkännande man. Psalmerna sjöng jag med svag röst för att jag inte orkade sjunga. Vi lade ros på ros på kistan, från olika människor i olika delar av Sverige. Det var så många att jag glömde bort vad några hette.

I slutet läste prästen en dikt jag skrivit. Jag och Mary klamrade oss fast i varandra och grät nog båda två, speciellt i slutet av dikten;





Vi delade ett hjärta
två personer i ett
du och jag
alltid och för alltid

Vi bär var sin del av ett gemensamt hjärtat
din del var mitt och min del var ditt
skimrande runt halsen
som en symbol för hur mycket
vi betyder för varandra

Du svek aldrig
och när du var nere
försökte jag locka fram skratt hos dig
skratt som smittade
skratt av guld
skratt som var ovärderliga
i rummets mörka stund

Du sa, dör du så dör jag
och jag sa att jag
inte kunde leva för dig
men att jag skulle kunna dö för dig
Så från och med nu
så kommer jag leva för dig
för att hedra dig
för att du ville
att jag skulle leva.

En vänskap som vår
kommer jag aldrig att finna igen
Så jag bär med mig mina minnen
Allt jag visste om dig
Allt vi sagt
Allt vi gjort

Jag bär med mig dem
och kommer alltid hedra ditt minne
Min bästa vän
Jag saknar dig!







xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Herregud, det gör ont att veta att någon jag "kände" har gått bort! Så otroligt tragiskt. Får jag fråga vad som hände?

2011-06-10 @ 19:51:28
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Pipi

Döden är så jävla elak.

Stor kram till dig.

2011-06-10 @ 21:39:57
URL: http://plasticine.blogs.se
Postat av: Jenny/Jänny

Vilken stor förlust :( Kan inte ens börja föreställa mig

Känslan, men Mary och du verkar vara fantatiskt starka tillsammans.

Tänker på dig!

2011-06-11 @ 13:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: