Att vara stark...

2011-07-15 @ 16:33:16
Vad innebär det att vara stark? Jag får höra att jag är stark från läsare av bloggen, men jag förstår inte vad jag gör som är så starkt. Det känns som att de som påstår att jag är stark också nedväderar sig själva, ser sig själva som svaga.

Du är stark, även när du är svag. När du är sårbar kliver styrkan in, för även när alla knep tryter så kämpar du hårt - oavsett om det är konstruktivt eller destruktivt. Du kämpar och det är starkt. Du försöker rädda dig själv på ett eller annat sätt och det är ett prov på styrka.

Tänk på hur mycket du gått igenom, och fundera på hur en annan person hade haft det om hon/han varit i din sits. Hur skulle till exempel dina gamla mobbare stå ut med den ångest du har? Hur skulle de klara det, hur skulle andra människor stå ut? Du är en ofrivillig krigare, men du slåss. Det måste vara styrka.

Då kanske det är så, att även lilla jag är stark. Stark i min svaghet.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

jag brukar oxå fundera på det där när jag får höra att jag är stark. vaddå, jag? men jag har ju börjat inse att jag har en inre styrka, som alla andra

2011-07-15 @ 16:58:03
URL: http://janemary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: