Allmäntillstånd: Överviktig.

2011-01-26 @ 19:07:13
Idag har jag gått igenom en del av mina journaler från psykiatrin. Jag brast ut i skratt och var tvungen att läsa det högt för min flickvän: "Allmäntillstånd: Överviktig". Självklart stod det mer om mitt allmäntillstånd, men jag tänkte skriva lite kort om övervikten som tydligen även är viktig att ta med när man skriver en anteckning på akutpsyk...

Jag har alltid varit tjock, bara mer eller mindre. Jag kämpar mot vikten och ligger ungefär -19kg från min maxvikt (som jag nådde när jag åt Lithionit). Ändå klarar jag av att lägga övervikten åt sidan och inte låta det vara centralt i mitt liv, för normalviktig kommer jag inte att bli på länge. Jag har helt enkelt för stunden accepterat att jag är tjock.

Förut gjorde det ont när folk kallade mig för diverse ord som är synonymt med fet, men numera så undrar jag; kan ni inte bättre? Var är förolämpningen i det? JAG ÄR TJOCK. Jag vet om det och därför är sådana påhopp ganska tandlösa.

Människor är människor och ser ut som de gör. Jag kämpar med vikten som så många andra, men man måste komma ihåg att leva i nuet, inte "när jag är smal". För min del så tror jag inte att jag någonsin kommer att bli direkt smal, jag satsar mer på att försöka bli mer hälsosam. Och utseendemässigt... man får göra det bästa av situationen. Eller hur?

My fellow Fat! So?'s: LEV OCH NJUT.

Och ni som så noga påpekar att jag är tjock: Jag har inga vanföreställningar om att jag inte skulle vara det, tack för påminnelsen men jag lever varje dag med min övervikt och är högst medveten om den.

Så nu låter vi det vara sagt en gång för alla - jag är tjock. DEAL WITH IT!


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

word up baby! kanske blir du inte smal detta år men hälsan kommer före vikten iaf.

(vilken säkert "vissa" kommer läsa och tolka till sin egen version, med farlig fetma blaah blaaah)

Och rätt hälsosamma börjar vi ju bli iaf. Trots B&J som står i frysen.

Du är hur som helst fantastiskt vacker!

2011-01-26 @ 19:10:34
URL: http://maryjaneangel.com
Postat av: Olivia

http://www.youtube.com/watch?v=yUTJQIBI1oA



a fat rant.



det jag finner mest framträdande med fröken Saras Utseende är din avundsvärda hy och dito längd. om du så vore enbent skulle du ändå vara en av mina snyggaste vänner. du liksom... passar i dig själv! svårt att beskriva.



hoppas tori-skivorna inte var alltför repiga, btw.

ses i veckan?

pöss

2011-01-27 @ 01:18:58
Postat av: Vinter

Det var det bästa jag läst på länge!

2011-01-27 @ 08:34:54
URL: http://vinterrosa.blogspot.com
Postat av: Marille

detta va ett toppen inlägg =)

2011-01-27 @ 11:09:27
Postat av: anonym läsare sedan länge tillbaka

Du är så bra och klok och inspirerande. Jag blir typ stolt. Kram

2011-01-27 @ 12:03:35
Postat av: lina

Beundrar din självinsikt. Starkt av dig att ha kommit så lång att utseendet inte är prio ett. Det är väldigt viktigt tror jag. Kämpa på och ha roligt på vägen!

2011-01-28 @ 20:05:55
Postat av: Livmoderskeppet

Bra skrivet. En sak i taget!

2011-01-31 @ 18:11:52
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com
Postat av: gullan

det är en kamp som är jobbig av och till.



man måste ta det lugnt om det ska bli bestående.

jag kan bara tipsa om en sida som hjälper till att ändra kosthållningen.

nyaliv.se



kram

2011-02-27 @ 15:43:16
Postat av: P-A

En del är underviktiga och del är överviktiga. verkar just nu vara trendigt att vara smal som tusan, iallafall när tittar runt i samhället i dagsläget.

2011-05-25 @ 12:05:30
Postat av: Jana

Jag f*cking älskar din blogg. Du är så rak. Tillsammans är vi starka...

Kram <3

2011-07-25 @ 09:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: