Dagens måleri.

2011-02-23 @ 20:55:29

En del av kvällens skapande.

 

Ibland sätter sig en idé i huvudet och vägrar släppa innan man fått utlopp för dig. Det blir sällan som man tänkt sig när man sätter penseln mot papperet eller duken. Som bilden ovan - jag har haft bilden i huvudet väldigt länge. Jag är fri den nu, men den blev inte som jag tänkte. Hur som helst så var det skönt att sätta sig och jobba. Ett gott komplement till att skriva, just nu har jag en väldig skrivtorka.

 

Jag håller också på med ett porträtt av Mary. Efter alla Taylor Momsen-inspirerade foton som jag tog på Mary så var det ett kort jag fastnade för när jag klippte ut det. Jag har bilden som bakgrund i min mobil och använder den som referensbild. Här är referensbilden och vad jag hunnit måla hittills:

 

 

Målat hittills.

 


 

Referensbilden.

 

 

 

Återkommer när jag hunnit längre på målningen.

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: