4 månader skadefri idag!

2011-02-26 @ 14:23:57
För 4 månader sedan bestämde jag mig för första gången i mitt liv för att sluta skada mig. Det har varit tufft, men nu sitter jag här 4 månader efter min sista självskada och läker. Jag vill låta ärren fortsätta blekna.

Saker som hjälpt mig att låta bli att skada mig:
  • Komma ihåg hur det var när jag skadade mig sist och hur illa det gick. Insikt om hur svårt jag skadar mig själv.
  • Hitta nya sätt för uttryck, till exempel har jag börjat måla mycket.
  • Jag är kär och galen i min Mary Momsen, men för att ha ett fungerande och byggande förhållande så finns det bara inte plats för ett självskadebeteende. Att vara kär är också otroligt bra och uppluftande överhuvudtaget!
  • Jag har kastat alla rakblad, det enda rakblad jag äger nu är engångsrakhyveln i duschen.
  • En känsla av att jag vill bevisa för mig själv och min omgivning att jag faktiskt kan.
  • Jag är tvungen att bestämma mig om och om igen, se första punkten.
  • Aldrig tänka "aldrig mer". Jag räknar snarare med att få återfall men väljer att skjuta fram det om och om igen.
  • Jag har full insikt när det gäller att mina självskador inte bara skadar mig utan också andra.
Något jag dock fortfarande saknar är självrespekt - men jag tänker ta mig dit.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

whoohoooop! du är så sjukt bra!!! du ska se att självrespekten kommer med tiden, men man får arbeta på det.

du är bäst och du har en inre styrka som du kommer att komma långt med.

2011-02-26 @ 14:26:12
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: MaliN

Hurra hurra hurra hurra! GRATTIS Hjärtat! <3

Det måste kännas sjukt bra! Hur känns det? :D

Har du haft några "nära-på-återfall" då du känner att du varit sjukt sugen på att skada dig?

Som Mary sa, Du är bäst!

KRAM

2011-02-26 @ 16:55:32
URL: http://enganskabra.blogg.se/
Postat av: tw

grattis!

du är verkligen duktig som lyckats så länge :)

2011-02-27 @ 13:34:20
URL: http://crawlinginmyskin.wblogg.se/
Postat av: Ausgeflippt

Gratulerar! :-)

2011-02-27 @ 18:00:19
URL: http://ausgeflippt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: