Veterinärbesök.

2011-12-09 @ 16:35:41
Jag har ringt runt till veterinärer, de enda som svarade var Röbäcks veterinärer. De rådde mig att åka in akut.

Vad gör jag? Ringer en vän med bil, som tyvärr jobbade, så jag var tvungen att ringa mamma som fick åka långt för att hjälpa mig att ta Mischa till veterinären. Jag är otroligt tacksam.

Jag har varit så nervös, mitt mammahjärta darrade i väntrummet och min lille kille fick på grund av smittrisk ligga i bilen tills det blev vår tur.

Han har fått kontrast, blivit röntgad, fått vätska via dropp och B-vitaminspruta. Preliminär diagnos är magsjuka, de hittade ingenting på röntgen. Vi ska ge honom mat i små doser, börja vid 22 ikväll och varannan timma imorgon. Och be för att han slutar kräkas.

Det kostade skjortan, men jag var inte förvånad. Han är ung och han är värd det. Han är ju min lilla kille, mitt barn.

Nu ska jag minska mitt tidsfönster. Jag kan inte göra någonting just nu, lika bra att slappna av. Jag tror att jag ska vila lite innan festen börjar. Ha roligt ikväll.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Catti

Han har inte ätit på nån julblomma. De flesta julblommor är väldigt giftiga för katter. Hoppas han mår bättre snart. Kram

2011-12-09 @ 19:59:38
Postat av: deadpassive

:( skickar positiv energi åt ert håll

2011-12-09 @ 22:10:57
URL: http://deadpassive.blogspot.com
Postat av: Vinter

Åh, lilla plutten!

Hoppas han blir frisk på nån dag till och att han inte smittat de andra med magsjuka...

2011-12-10 @ 08:04:07
Postat av: Iso

Är inte djuren försäkrade? Om inte måste jag bara berätta hur viktigt det är. Min ena katt fick urinsten som var tvunget att opereras bort, annars hade han gått en plågsam död till mötes. All behandling, inläggning och operation kostade sammanlagt över femtontusen. Om det inte vore för försäkringen så hade han fått avlivas för så mycket pengar kan i alla fall inte jag hala fram.

Intensivvård under ett dygn kostar ungefär tiotusen, utan försäkring är det få som har råd med det.

Hoppas han blir frisk nu, håller tummarna och tassar för er!

2011-12-10 @ 16:27:46
URL: http://coffincutie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: