Vi är alla människor.

2011-12-19 @ 16:47:24
Det var hemskt trevligt att träffa min läkare idag. Jag var på bra humör och han var som han alltid brukar vara - lite lätt efter i schemat men tar sig ändå tid. Jag skulle inte vilja byta läkare, för förutom hans kompetens så känns det att han verkligen bryr sig. Vi samtalade och skrattade, när jag gick fick jag dessutom en kram!

Jag har verkligen tur. Jag säger det jämt, men det är någonting man bör komma ihåg. Han får mig att känna mig som en jämlik. Inte bara en patient utan en människa, precis lika mänsklig som honom.

Om jag fick en krona för varje gång någon påstår att jag är klok så skulle jag vara rik. Jag vet inte, det kanske stämmer. Ibland kan jag resonera ganska rationellt med mig själv och med andra, även i affekt, men ändå inte alltid. Jag kan i alla fall se att jag utvecklats och vuxit, men jag längtar till den dagen då jag inte behöver fundera mer, då jag inte behöver reflektera över vad jag är bra på och mindre bra på.

Jag har hämtat ut recept och imorgon kommer min ApoDos, så jag har alla mediciner jag behöver jul och nyår. Bitarna faller på plats och jag kan slappna av - nästan. Hittade en kattspya när jag kom hem och jag hoppas att det bara är en tillfällighet och att ingen blir sjuk. Det vore fruktansvärt, skulle förstöra hela storhelgen, förstöra mitt goda humör.

Nu ska jag gå och pussa lite på min sambo.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: tw

det är ganska vanligt att de spyr ibland. mitt ex hade en katt som kräktes ofta och jag har en katt som ibland är mindre hungrig än hon inser och då kräks hon för att hon ätit för mkt, så det är nog ingen fara :)



god jul och ta hand om dig :)

2011-12-20 @ 09:49:08
URL: http://theweakness.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: