Julsagor.

2011-12-07 @ 17:13:54

Granen fick kläder. Fattas dock en del glitter.

 

 

Jag har haft ledigt idag. Det vill säga, inget speciellt att göra. Det är skönt för veckan började med ett BANG, så många saker som skulle göras och bussar att åka med, usch. Jag har agerat housewife och städat lite medan Mary varit på möte. Vi lyckas hålla det ganska rent här hemma även när jag inte har boendestöd och det är ju målet, fast än så länge behöver jag dem fortfarande.

 

Jag har nyckeln, jag ska bara hitta rätt dörr. Jag kan, jag vill, jag måste. Jag känner mig onaturligt neutral med en touch av optimism. Det känns som att jag kan övervinna hindren om jag bara lägger manken till.

 

Nu vräker det ner snö. Jag har prompt bestämt mig för att jag ska hitta den där känslan man hade när man i fjärdeklass satt med var sitt ljus på bänken och fröken läste julsagor. Jag behöver det nu i mörkret. Famlar efter känslan och hittar små bitar här och där. Det är tillräckligt för att jag ska orka.

 

Jag skrev ett arbete till engelskan en gång för länge sedan som är någon sorts julsaga, som ni hittar HÄR.

 

Avslutar med en mysbild, såhär ser det ut varje kväll när vi går och lägger oss. Jag har hittat hem

 

 

 

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Alexandra

Alltså, kattens söta fläckar vid nosen <3

2011-12-07 @ 17:18:59
URL: http://lexorcisten.blogg.se/
Postat av: Y,

Vilken fin julgran! :)

2011-12-07 @ 17:42:24
URL: http://bergochdalvanaa.wordpress.com
Postat av: deadpassive

nawww <3

2011-12-07 @ 23:45:09
URL: http://deadpassive.blogspot.com
Postat av: Erica

Förlåt att jag kommenterar men du har ju glömt att fälla ut grenarna på granen ;)

2011-12-09 @ 18:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: