Julen runt hörnet.

2011-12-18 @ 20:42:48
Jag längtar efter jul. Det är samma gamla tugg, samma gamla rutiner, samma ritualer, samma TV-program och Jonas Gardells "Mormor gråter". Jag håller på att packa, planera, placera. Jag hoppas att kunna sammanstråla med gamla vänner. Min bror kommer hem. Mary hälsar på under mellandagarna. Det trista är att jag kommer vara ifrån min sambo så klart, men å andra sidan är hon bara en tågresa eller en biltur bort. Mina djur kommer jag sakna, men jag får ju träffa Svante.

Jag längtar efter att komma hem till den där självklara julen utan dramatik, någonting som alltid varit bra under hela mitt liv. Visserligen brukar jag bryta ihop efter nyår på grund av all stress, men jag hade mitt sammanbrott innan december och känner mig ganska lugn nu. Samlad. Förväntansfull.

Förutom den självklara packningen av kläder så kommer gitarren få följa med hem, jag ska passa på att skriva ut låtar eftersom jag inte har någon skrivare. Jag ska gosa med Svante. Jag ska slå in julklappar och födelsedagspresenter. Det går bra nu.

Imorgon ska jag träffa min läkare och se till att jag har alla recept och alla mediciner jag behöver över julen. Det vidrigaste vore om det blev något strul med dem och jag skulle behöva ringa akutpsyk, för de är verkligen värdelösa. När vi var i Stockholm så krisade det och de skrev ut rätt medicin men i fel mängd, jag hade bara tur som fick tag i min ordinarie läkare som fixade problemet. Låt inget sådant störa i jul.

På nyår ska vi fira min bror som blir 30 år gammal. Vi får se var och hur sedan, det löser sig. Roligt kommer det definitivt bli.

Jag är jättetrött och vill bara krypa ihop bredvid Mary i vår säng och somna med armen om henne, men jag måste hålla ögonlocken öppna ett tag till. Min läkares ordination är att inte gå i säng för tidigt eftersom det stör rytmen. Jag har aldrig i hela mitt liv fått det rådet från en läkare! Innan jag blev tillsammans med Mary så brukade jag vara vaken till 02-tiden ungefär, hon har blivit min sovklocka och jag hennes matklocka, och jag mår mycket bättre.

Kärlek och gos här hemma, dessutom har jag typ tråkigt vilket inte händer ofta. Som sagt, det är en lyx.

Över och ut.




xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Josephine

"hon har blivit min sovklocka och jag hennes matklocka"



Perfekt balans. Loves it.

2011-12-18 @ 22:41:23
URL: http://missgoldendreams.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: