Min.

2011-08-18 @ 16:40:59
Igår somnade jag på kommando. Idag var ingen dag att vara trött. Jag gick upp, gick en lite längre morgonpromenad med Puffen och begav mig till sjukhuset. Så mycket som jag vill ha Min hemma, så kan jag inte gå med på en utskrivning. Jag stod bakom hennes önskan om permission för att pröva sina vingar innan ett beslut om utskrivning tas, för hennes skull och för min egen skull. Hon måste må tillräckligt bra, speciellt när jag är bräcklig.

Jag pratade med mamma igår, och hon sa att hon i sin tur stod bakom mig, att hon skulle ringa deras chef ifall Min skulle bli utskriven. Det är som ringar på vattnet, som dominobrickor. Min mår inte bra -> jag mår inte bra -> mamma mår inte bra.

Som tur är så fick vi träffa Thomas. Han engagerade sig i sådant som andra läkare låtit vara, det kändes verkligen som att han ville hennes bästa och gjorde vad han kunde gör i sin roll som läkare. Planeringen om permission tyckte alla var bra.

Jag stannade ett tag och kramades med Min, sedan åkte jag hemåt och hämtade ett paket på Å-centrum.

När jag kom hem och öppnade det stora paketet... Jag visste inte vad jag skulle göra. Vad jag skulle känna. Det var så fint. Det var från min Malins svägerska, packad med böcker, en film och en CD-skiva som hon bränt ut.

Så fint.

Jag hittar inte riktigt orden just nu.

Ikväll tror jag att jag vågar måla på min Malin-målning.


 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: deadpassive

beklagar verkligen sorgen.

& hoppas din tjej får den hjälp hon behöver.

det är så konstigt det där med slutenvården, vill man vara kvar så vill dom kasta ut en.

vill man bli utskriven så sätter dom LPT.

90% av alla läkare är idioter. vilken tur att du har thomas. jag har en underbar läkare jag också, som jag kallar jigsaw (ser ut som han i saw filmerna hihi). anywhore, tog typ 8 år att hitta denna 'bra' läkare.

hoppas ni båda mår bättre snart.

skickar positiv energi åt ert håll. stor kram.

2011-08-18 @ 18:27:19
URL: http://deadpassive.blogspot.com
Postat av: Anna A

Hej! hoppas verkligen allt ordnar sig.

Och beklagar sorgen.



och jag tycker du och din tjej är så duktiga som kämpar.



och du verkar så fin som hjälper din tjej så att hon får vara fortsatt inlaggd.



All heder till dig

2011-08-18 @ 18:34:01
Postat av: Catti

Vad bra att paketet kom fram. Hoppas det ska skänka er lite glädje nu när det är tufft. Kanske har du läst böckerna, kanske du hittar nån ny att fördriva tiden med. Ta hand om er. Kram

2011-08-18 @ 20:42:27
Postat av: P-A

Hej på er två! Det sägs att man blir erfarenhter rikare efter psykisk ohälsa och strakre. Det hoppas iallafall jag på.

2011-08-19 @ 11:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: