Hon är hemma!

2011-08-19 @ 19:18:38
Nu har Mary permis och det är skönt att vara samlade, hela familjen. Djuren blev så glada av att se henne men jag blev gladast! Det känns bra att hon är hemma "på prov", så att säga, för innan en utskrivning är det nyttigt att ta prövande steg för att se om marken håller. Vi får se hur det blir, men vi ska göra det bästa av helgen.

Jag har repat mig hyfsat och känner att jag kan hantera mig själv, mina djur och hushållet. Jag måste tacka min nya sömnmedicin och Puffen som tvingar mig ut på promenader.

Det såg ganska illa ut när vi kom hem, stökigt och mycket disk och skräp, men medan Mary vilade så städade jag lite lätt och lagade mat. När man kommer hem efter att ha varit inlagd så så ska man inte behöva städa, för i alla fall jag orkar inte det.

Rutiner är nyckeln. Jag påminner mig gång på gång, det är rutinerna som gör mitt liv stabilt. Jag svänger mycket i humöret, men det börjar som sagt gå åt rätt håll och jag utnyttjar mina toppar och accepterar mina dalar.

Det blir en lugn helg, film och mys, sömn och god mat.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Aleks

Hoppas ni får en lugn och fin helg tillsammans. Små steg, det är nyckeln.

2011-08-20 @ 08:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: