Fria kärleken!

2011-08-01 @ 20:35:19
Idag gick jag och Mary till min farmor och hälsade på. Hon är inte dum, när hon såg min fästmö så frågade hon och jag svarade att jag var lycklig. Hon måste ha sett det, för Mary påpekade att jag haft en helt annan utstrålning det senaste halvåret. Jag är glad att det gick bra hos farmor, det känns som att hela min släkt varit rädd för att berätta för henne att jag är tillsammans och gud förbjude förlovad med en annan kvinna.

"Ta det försiktigt" har släkten sagt. Jag tänkte inte trycka upp det i ansiktet på farmor, men inte ljuga heller. Och som sagt, tanten är knivskarp i huvudet och ungefär motsatsen till dement så hon förstod. Hennes kommentar var helt enkelt att "Det är ju så vanligt nu för tiden". Sedan fick vi en slant innan vi gick.

Sedan har vi umgåtts med mormor. Hon är så söt, lite stressad, men söt och hon skämde bort oss ordentligt. Hon blev riktigt kär i Puffen också, men vem blir inte det? Han är ju så utvecklingsstörd och söt.

Dikten jag skrev och la upp här i bloggen la jag även upp på ett internetforum. Jagb blev riktigt förbannad när jag kom hem och läste kommentarerna. Många skrev att den var fin och det gjorde mig glad, medan andra började bråka om homosexuella förhållanden. Det jämfördes med pedofili, nekrofili och tidelag vilket jag tycker ät helt absurdt. Ett barn har inget val, inte heller lik eller djur. Två vuxna människor som blir kära är inget annat än vackert även om det är av homosexuell art. Två vuxna människor som valt att vara tillsammans - låt dem vara tillsammans.

Det känns hur som helst väldigt bra att inte behöva smyga för någon längre. Jag måste erkänna att jag varit nervös för min farmors reaktion. Det var en lättnad att besöka henne idag. Hon fick dessutom prata av sig, kvinnan kan verkligen hålla låda. Det är synd att en människa som inte är det minsta dement sitter på en avdelning där kvinnorna sitter och väntar på sina makar som varit döda i tjugo år eller plockar lingon på uteplatsen.

Det har varit en full dag, nu ska vi varva ner och imorgon ska jag inte göra någonting annat än att läsa. Skönt!


Låst blogg uppad.





xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

"Det jämfördes med pedofili, nekrofili och tidelag"



eeh ja för det är ju ungefär samma sak serru. åååh jag vad bara älskar trångsynta människor. BAH!

2011-08-02 @ 15:23:58
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Emma

Ah, här har vi alltså en individ som propagerar för att fria kärleken samtidigt som hon beter sig intolerant mot andra sexuella läggningar. Pedofiler m.fl. är också kärleksfulla individer som förtjänar att få älska och bli älskade. Att nu homosexuella bespottar dessa och kallar det sexuell frigörelse är fullkomligt vansinnigt.



Det ni står för är intolerans och förtryck och ni beter er precis som alla som förtryckte homosexuella genom åren.



När skall ni lära er att bara för att någon föds med en läggning så betyder det inte att dom automatiskt är onda personer. En bög måste inte våldta tonårskillar och sprida HIV. En pedofil måste inte våldta barn. Skilj på läggning och beteende.

2011-08-04 @ 13:35:06
Postat av: Saari

Jag har faktiskt inte skrivit någonting om aktiva eller inaktiva pedofiler, men du har rätt i att det är en läggning man inte rår för. Så länge de inte förgriper sig på barn så är det fine by me. Som sagt, det är ingenting man väljer att vara.

2011-08-04 @ 14:03:11
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Emma

Pedofili = huvudsaklig attraktion till förpubertala barn. När en homosexuell inte vill bli likställd med en sådan person är det inget annat är rena fördomar som spelar in. En pedofil som inte skadar någon är varken bättre eller sämre än en homosexuell som inte skadar någon, eller heterosexuell för den delen.



Med andra ord, vill man klaga på personer som begår övergrepp på barn bör man inte använda ordet pedofili utan exempelvis skriva "barnvåldtäktsmän" eller liknande.



Sexuell frigörelse kan först ske när vi lär oss att skilja på läggning och beteende.

2011-08-04 @ 16:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: