Vad är väl en bal på slottet...?

2011-04-18 @ 16:05:53
Det luktar kaffe, lägenheten är hyfsat ren och städad och jag har hämtat ut medicinen mot öronskabb som mina katter dragit på sig. Sådana här gånger känns det som att saker kommer att lösa sig.

Nu sjunker jag in i lugnet med lite mindless TV; Jerry Springer. Som en riktig housewife tänkte jag ha middagen klar vid 19.

Jag tänker fråga mina terpeuter om det kanske är dags att avskriva borderline-diagnosen. Jag har problem och symptom, men inte på långa vägar så stora symptom som för bara några år sedan. Mina föräldrar och jag fick en aha-känsla när jag fick min borderlinediagnos 2006, det förklarade så mycket... men nu är jag så annorlunda. Jag har lärt mig av mina framsteg och mina misstag, min impulsivitet känns mer kopplat till mina hypomanier och jag vill helst säga att jag är spontan och inte impulsiv. Impulsiv har en så negativ klang.

Jag har sett det hända, sett människor tillfriskna. Jag trodde, precis som alla andra med borderline, att jag är ett hopplöst fall. "Det blir bättre med åldern" säger läkarna, man måste bara hålla sig vid liv tills dess (vilket läkare verkar ha svårt att förstå). Nu så vågar jag tro att jag kan bli en av de som tillfrisknar från BPS. Och gudarna ska veta att jag kämpar för att få må bra.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Cora

kan inte låta bli att skicka varma tankar mitt i allt pluggande... och citera tilbaka med hederliga disney:

- aldeles...trist o...tråkig...o..o... aldeles aldeles underbar!

2011-04-18 @ 23:51:59
URL: http://coradragonheart.soclog.se/p/
Postat av: Mariesan

Jag tror visst du kan tillfriskna från borderlinen du har jue annat i ditt bagage och det behövs inte mer än nödvändigt du tänker jue efter mera nu och hänger med i dig själv och det är stora fram steg. Varma kramar till dig!

2011-04-19 @ 07:22:10
URL: http://medlivetsomnsats.bloggplatsen.com
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Be dom göra ett nytt SCID-II test så blir det nog lättare att få BPS:en avskriven :)

Du har ju gått i DBT och gjort många framsteg, så varför inte? Lycka till!

2011-04-19 @ 15:39:59
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Jacqueline

Serier jag kan rekommendera till dig (när man är sjukskriven är seriemaraton en perfekt sysselsättning):



Dexter

Six feet under (sänds ej mer)

Nip/tuck (sänds ej mer)

2011-04-22 @ 15:18:19
URL: http://luppbrittaaset.blogspot.com
Postat av: johanna





jag frågade min psykiater gällande avskrivning av borderline diagnosen. Han sa att man brukar räkna med 2-3 års tid av symptomfrihet innan diagnosen tas bort.



Sen vet jag inte om han har rätt eller ej. Själv har jag felaktigt fått diagnosen borderline när jag egentligen har varit bipolär.

Nu utan ssri och med litium,seroquel,lamictal är jag mkt mer stabilare.



Men hör dig för och du får gärna skriva i bloggen vad din läkare tycker om avskrivningen.



Kramar//Johanna.

2011-04-23 @ 14:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: