Min hjärna hotar att explodera!

2011-04-12 @ 12:49:47

En solbild trots att det är grått ute idag.

 

 

Jag tänkte citera Charlie Sheen, that looney bastard: “If you borrowed my brain for five seconds, you’d be like, ‘Dude! Can’t handle it, unplug this bastard!’ "It fires in a way that’s maybe not from, uh… this terrestrial realm.


Igår svängde jag totalt och skrattade hela kvällen, sedan när jag skulle sova så låg jag där och började skriva böcker i mitt huvud, tänka på vad jag skulle göra idag, funderade på att gå upp för att sätta igång datorn och skriva men istället så resonerade jag med mig själv om hur dåligt jag mår om jag inte sover som jag ska och att jag skulle avsluta dagen nu. Impuls efter impuls, resonemang och förnuft. Det var krig i hjärnan och jag låg på spänn.

Jag har en playlist som jag brukar spela varje kväll, blandade låtar som är lugna och trevliga. Förut när jag hörde viskningar så såg jag till att dränka dem i musiken, men nu när jag är "röstfri" så har jag det bara som avslappning. Igår var det som att jag snedtände på musiken, jag låg istället och lyssnade aktivt och tänkte, låt efter låt, "jag ÄLSKAR den här låten!"

Men jag somnade, inte alltför sent. När jag väl somnat så sover jag oftast som klubbad på grund av medicineringen. Igår gick jag ner i dos på Seroquelen till 1000mg, 600mg depot och 400mg vanliga. Det är kanske därför jag liksom börjat känna lite mer igen... känner lite mer glädje, har närmare till tårarna än förr. Det är skönt. Jag tror inte att jag behöver en så hög dos som jag haft.

I morgon ska jag träffa en läkare och diskutera medicinering. Jag vill absolut inte gå upp mer i vikt och jag vill inte vara trött alltjämt. Det måste finnas något alternativ!

Jag har inte hämtat min plånbok än och det är nog lika bra, annars skulle jag säkert åka ner på stan och shoppa för mycket.

Blablablabla, ord och meningar och ångestriden glädje. Jätteskumt.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej Sara! Jag har 2 frågor om din medicin. Det är nämligen så att jag har just börjat på samma (Seroquel) fast på en ganska låg dos. Hur mycket har du varit uppe i, och vad har du märkt för biverkningar och positiva effekter? Om det känns för privat så förstår jag, men om du ändå vill svara så kan du maila mig. Kram!

2011-04-12 @ 15:34:44
Postat av: Vinter

Åh, vad jag hatar de där krigen!

Känsla mot logik och tillslut bara skriker de åt varandra...



Tur att du fick sova lite i alla fall.

2011-04-12 @ 20:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: