Det är helt galet.

2010-10-28 @ 15:34:51
Ja, det är helt jävla galet. Jag har varit inlagd tillräckligt många gånger för att tåla det mesta från sjuka människor, jag har sett allt möjligt och jag förstår även de allra sjukaste människorna när de skriker och bråkar även om det är jobbigt. Jag vet hur det är.

MEN - den maniskt/psykotiska kvinnan slog en annan patient. Hon slog med båda handflatorna på hennes kinder så att det lät SMACK för att hon inte fick ett cigarettpaket. Jag röt åt henne att hon inte skulle röra henne, då kom hon fram och slog i luften framför mig och sa att hon kunde slå mig. Jag sa att hon inte heller skulle röra mig. Jag kan ta mycket skit från många inlagda som mår dåligt men INTE när en patient slår en annan patient, som dessutom inte gjort någonting och dessutom är pensionär.

Jag är så arg att jag skakar!


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Calle

Go Saari! Go Saari!

2010-10-28 @ 16:12:18
Postat av: Jenny

Usch! Fan, vad illa till mods jag skulle bli om jag var där! Modigt!

2010-10-28 @ 17:48:32
Postat av: Marille

fan va bra att du sa till =)

2010-10-28 @ 18:26:36
URL: http://mydreamwasalie.blogg.se/
Postat av: clarisse

håller med dig, man kan tåla mycket, men inte våld! Och när det dessutom inte finns en ''vettig'' anledning till våld heller. Du gjorde helt rätt i som sa ifrån, hade jag också gjort.

2010-10-28 @ 18:32:26
URL: http://clarisseaeabeatrix.wordpress.com
Postat av: Plupp

Bra att du sa ifrån, men min stora fråga är: VAD fan gör personalen åt saken???

2010-10-28 @ 18:34:29
URL: http://fialicious.blogg.se/
Postat av: Vinter

Håller med Plupp. Var finns personalen?

Det måste ju ändå vara upp till dem att man kan känna sig säker på avdelningen, eller??



Man ska väl inte behöva polisanmäla sjuka människor för att de är just sjuka bara för att personalen inte kan hålla koll?

2010-10-29 @ 15:31:15
URL: http://vinterrosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: