En fin helgpermission.

2010-11-08 @ 23:34:01

Bra där, telia.

 

 

Idag var sista dagen på min helgpermission. Helgen har bara flugit förbi trots att jag inte gjort någonting speciellt. Jag har sovit bra, jag har mått bra. Xanor för att åka buss i fredags och idag för att gå på stan känns inte så illa, det här är min första riktiga permission, en permission på tre nätter som gått väldigt bra. Jag har kanske världens finaste familj att tacka för det.

 

Mamma och jag körde in till stan idag, vi käkade lunch på Station och sedan tänkte jag gå till Mary och överraska henne på jobbet. Men hon var inte där, sjukskriven sa de att hon var och jag blev lite orolig. Mamma och jag fortsatte till Telia-butiken eftersom jag köpt en mobil jag inte kom överens med, så jag ska lämna tillbaka den och få en del av pengarna för den tillbaka, och så köpte jag en ny som jag tror passar mig bättre. Inte så mycket tal-tid, men ändå... Man kan ju alltid ladda den mellan mina och Malins marathon-samtal.

 

Efter det shoppade jag loss på Åhléns, det blev inte en jacka/kappa som egentligen var prio 1 utan det blev ett gäng sockar, trosor och strumpbyxor. Alltid bra att ha, right? Sedan skjutsade mamma hem mig till mitt boende, där jag nu påbörjat min utslussning.

 

Jag fick tag på Mary, hon var "sjuk" och hade storstädat så jag kunde andas ut. Hon satte sig på första bästa buss och kom hem till mig. Åh okej, jag skämmer bort henne litegrann men det gör jag så gärna. Vi åt min specialitet - quornfilé med nudlar och creme fraische. Jag brukar variera den rätten med att antingen lägga till stekta champinjoner, broccolli eller stekt halloumi, men det fick bli enkelt ikväll. Till efterrätt ät vi Ben & Jerry's, yum!

 

Hon gör mig så glad. Verkligen helt pirrig och glad. Det var som att hon svepte in i mitt liv i ett helt nytt ljus vid precis rätt tillfälle. Kan knappt vänta till imorgon, då ska jag bli bjuden på middag av henne i hennes lilla pink/indian dollhouse. Tyvärr verkar det vara så att hennes badrum fortfarande renoveras, liiite drygt att åka till våning 8 för att kissa.

 

När jag kom tillbaka från min permission idag (som blev lite längre än vad som var bestämt, hihi) så blev jag visiterad (som vanligt). Jag log hela tiden och personalen blev skeptisk, men anledningen till att jag log när de frågade mig om jag kunde lova att jag inte tagit med mig något otillåtet var att jag för kanske första gången kunde lova just det. Att jag medvetet inte tagit med någonting, att jag vet att jag kan ta med mig sådant men att jag valt att inte göra det.

 

Det är en underbar känsla. Du borde pröva det!

 

Jag ser verkligen fram emot morgondagen. Då ska jag fixa det här med mobiltelefonerna och börja lägga in nya nummer och så vidare, men framför allt ska jag på dejt hos Mary. Gah, kan inte tiden gå lite fortare när vi inte är tillsammans och lite saktare när vi är tillsammans!? Vad gör du med mig egentligen, vackraste Mary!?

 

Inatt ska jag sova gott. Så att det kan bli imorgon.

 

 

Jag tycker om dig så mycket!

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

aah vad gör DU med mej! kunde knappt somna igår ju! <3

2010-11-09 @ 08:50:43
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Cora

hon har tur som har någon så fin som dig<3

massor av kramar!

2010-11-09 @ 12:53:48
Postat av: Jänny

Åhhhh! Blir så glad! :D Vad fint och varmt det verkar. Nästan så man önskar att man varit/är kär. :) Det verkar vara en så fin känsla.

2010-11-09 @ 14:08:32
Postat av: mary

Cora:det har jag minsann :)

2010-11-09 @ 14:08:56
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: SP

bra jobbat av maria att ta sitt ansvar på "jobbet". det uppskattas. "sjuk" hm.. intressant.

2010-11-10 @ 12:35:12
Postat av: mary

SP:jag var inte sjuk som i atchoo-prosit som saari var rädd för, jag var hemma för jag hade väldigt ont i ryggen och det hade funkat dåligt att stå-gå-bära tungt.

å städningen gjorde jag framåt eftermiddagen när det hade lättat och i min egen takt (meaning very slow)

2010-11-10 @ 19:31:41
URL: http://janemary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: