Träff med min läkare.

2010-05-21 @ 17:23:55



Nu har jag varit hos min läkare. Det var upplysande och uppslitande. Hans teorier är fullt accepterbara egentligen, men det är någonting som inte stämmer. I alla fall, jag vet inte om följande text intresserar någon annan än er psykiatrinördar där ute.

Vi tittade på en gammal utredning som uteslöt att jag skulle ha någon ADHD eller ADD-problematik, vilket jag faktiskt tror stämmer. Utredningen var från 2006. Det TCI jag fyllt i då stämde nästan exakt med det jag fyllde ut för någon månad sedan, så personlighetsmässigt har jag inte ändrat mig så mycket. Han gick igen de olika delarna i IQ-testet jag fått göra som visade att det inte var något fel på min intelligens alls och att min verbala intelligenskvot hade högst poäng. Det IQ-test som jag tog var WAIS. Det är faktiskt otroligt skönt att få höra att man inte är dum a la Forrest Gump, för ofta känner jag mig inte smartare än så.

Och ärligt talat, psykofarmaka och psykisk sjukdom är ganska fördummande så jag har alla odds emot mig på den punkten.

Hur som helst, mötet slutade inte bra alls. Vi gick in på känsliga ämnen och jag fick så svår ångest att jag snabbt tackade för mig och rusade ut. (Mer skriver jag i min låsta blogg.)

Jag hann inte ens få en ny tid. Jag hoppas att han meddelar sig om det.

Nu är jag hemma och försöker skaka av mig samtalet. Det blev lite för djupt, lite för... skrämmande.

Ikväll ska jag se film och ta hand om mig själv, jag behöver sitta och ömka mig själv efter det här.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: bflmamman

Ja, man känner sig inte pigg och smart direkt med alla dessa jävla mediciner som man blir helt däng på :(



Ta hand om dig :)

2010-05-21 @ 17:33:02
URL: http://borderfuckingline.wordpress.com
Postat av: Tessla

Finns det nån chans att man kan få läsa din låsta blogg? (Jag råkar vara en psykiatrinörd). Kram i alla fall.

2010-05-21 @ 18:34:55
URL: http://kitkatten.blogg.se/
Postat av: maria

har oxå gjort WAIS, var smartare än jag trodde med :P

2010-05-22 @ 11:14:40
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Anna

hej.! Jag tycker du skriver så bra. jag undrar om jag skulle få adressen till din låsta blogg.

Det är inte för att snoka utan för att jag är väldigt intresserad utav den personen du är

2010-05-22 @ 12:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: