Magsjuk.

2010-03-08 @ 13:05:12
Gud vad sjuk jag blev i torsdags. Vaknade av att jag var illamående, var så yr att jag inte kunde sitta upp ens och hade feber. Två dagar av ren magsjuka, jag har genomlidit det på avdelningen, i isolering för att inte smitta. Och snart blir jag utsläppt! Jag har spenderat en långhelg ensam och utlämnad till magsjuka och ångest och tristess, tyck MYCKET synd om mig!

Jag vet inte riktigt hur jag har orkat vara isolerad så länge. Snart har det gått 72 timmar sedan senaste kroppstömning och då får jag vistas på avdelningen igen och, framför allt, jag får gå ut och röka! Jag är så sjukt röksugen nu kan jag lova. Och jag är hungrig på att prata med andra människor, se på TV och vara lite friare. Det är ett tecken på att jag faktiskt mår bättre, att jag vill och orkar göra annat än att ligga i sängen och stirra.

Jag har fått ha min iPod, ett gäng böcker, ett block och en penna samt min mobil, men ingenting annat. Bara vita väggar omkring mig, det förvånar mig att jag inte börjat se trevliga gröna gubbar. Eftersom jag legat i sängen mest hela tiden har jag ont överallt i kroppen och jag sover dåligt eftersom dagarna varken börjar eller slutar.

Det här är mandomsprovet, att vara instängd. Idag har de släppt lite på säkerheten och låtit mig få använda datorn en stund. Jag har inte smittat någon på avdelningen och jag knackar på trä och ber till alla gudar som finns att jag inte ska starta en epidemi av magsjuka här på avdelningen.

Hela mitt boende har varit golvad av magsjuka, vad den kommer ifrån vet vi inte. De har tagit prover på mig så snart får vi veta om det är vinterkräksjuka eller inte. Jag hoppas att det inte varit vinterkräksjuka, för jag har en idé om att jag tillhör en grupp som är immun mot den. Jag har aldrig haft sjukan, någonsin.

Nu mår jag i vilket fall ganska bra. Det värsta är egentligen min ångest. Maria ställde frågan, panikångest eller magsjuka? Jag kan inte svara på den frågan egentligen. Pest eller kolera, liksom? Skulle du kunna välja om du fick? Men i helgen har jag haft båda och det har inte varit kul. Mandomsprovet, yes indeed.


xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: