Trysunda - bilder.

2010-06-30 @ 15:47:05

Framme på Trysunda på måndagseftermiddagen!

 

 

Vår båt, en Bavaria 34 vid namn S/Y Wilda.

 

 

Mys på bryggan, medsoleniögonen.

 

 

M/S Ulvön kommer till Trysunda fyra gånger per dag, om jag räknade rätt.

 

 

Jag tog fram mitt parasoll och pappa sa "DET ÄR FÖR MYCKET!" och vägrade mig att ha den offentligt. Synd! Den är ju så fin!

 

 

Men jag ÄLSKAR den!

 

 

Jag hälsade på den okända sjömannens grav, han är begravd vid Trysundas kapell.

 

 

Skylten säger väl allt.

 

 

Gick till den andra kyrkogården också. Det var så vackert! Är jag konstig som fotar massa gravar?

 

Detta är allt för nu. Kommer säkerligen skriva igen senare!

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Vinter

Jag gillar kyrkogårdar för att det vilar något sorts lugn där. Det finns inget som stör friden.

2010-07-01 @ 08:57:20
Postat av: olivia

Mary Poppins, Hagrid & Rhianna, den typen, har paraplyn, paraflaxer & parasoll. Och t.o.m vissa tvivelaktigt dyra drinkar kan stoltsera med nyss nämnda objekt. ("shejken, nåt störd").



If I'm the Seated Woman with a Parasol

I will be safe in my frame



I have no need for a sea view

For a sea view I have no need

I have my little pleasures

This wall being one of these



... som Tori Amos en gång sjöng.

2010-07-03 @ 06:38:12
Postat av: nicole

Godmorgon :)



ha en fin dag!

/Shoppaholly

2010-07-03 @ 07:29:56
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: